חדשות בעולם

גרמניה: נדחתה הצעת חוק לתמיכה בישראל במוסדות האו"ם

לאחר שהיא הואשמה בתמיכה אוטומטית בהצבעות אנטי ישראליות באו"ם, גרמניה דחתה הצעת חוק שביקשה לחייב אותה לתמוך במדיניות ישראל באו"ם. כעת, בישראל דורשים מגרמניה לשקול זאת שוב

אולם העצרת הכללית של האומות המאוחדות (צילום: שאטרסטוק)אולם העצרת הכללית של האומות המאוחדות (צילום: שאטרסטוק)
אא

לאחר שבסוף השבוע דחה הבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, ברוב קולות את הצעת החוק המחייבת את ממשלת גרמניה לתמוך בישראל במוסדות האו"ם, מגיעה כעת הדרישה הישראלית לפעול לקידומו של החוק.

הצעת החוק, שהועלתה על ידי "המפלגה הדמוקרטית החופשית" החברה באופוזיציה, זכתה לתמיכת מפלגת האופוזיציה המרכזית "אלטרנטיבה לגרמניה" הידועה בעמדותיה הפרו-ישראליות. חרף זאת, כל המפלגות החברות בממשלה - לרבות מפלגות האופוזיציה השמאליות "די לינקה" ו"הירוקים" - ובראשם מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל, "המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית", דחו את ההצעה על הסף ברוב מוחץ של 408 לעומת 155.

על פי דברי ההסבר בהצעת החוק, בעוד שמדינת ישראל הינה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, האו"ם מתעלם מכך ומקבל החלטות שפוגעות בה באופן קשה. "גרמניה ומדינות האיחוד האירופי תומכות לעתים קרובות בגישה זו כלפי ישראל בהצבעתן בעד החלטות אלו", נאמר בהסבר לחוק.

בעקבות כך קראה השגרירות הישראלית בברלין לממשלת גרמניה לשקול מחדש את הצעת החוק. על פי הודעת השגרירות: "הקשר הבילטרלי הייחודי בין גרמניה וישראל צריך לבוא גם לידי ביטוי בגופים בינלאומיים, בהתחשב בתפקידה המוביל של גרמניה באיחוד האירופי, בדגש על חברותה העכשווית של גרמניה במועצת הביטחון של האו"ם. נמשיך לדון באופן חיובי עם ממשלת גרמניה על נושא חשוב זה כפי שעשינו עד כה".

כזכור, בדצמבר 2017 גינה האו"ם את הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדבר ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל כשבין 128 המדינות שתמכו בגינוי ניצבה גרמניה. זאת ועוד, בדצמבר 2018 תמכה גרמניה בהחלטת האו"ם השוללת כל קשר בין העם היהודי לבין ירושלים, תוך שהאו"ם אף קרא להחרמתן של סחורות המיוצרות בהתנחלויות, והצהיר שישראל חייבת לסגת מרמת הגולן. לצד זאת, ב-2012, בהצבעה באו"ם בנוגע לקבלתה של פלסטין כמדינה ה-194 בארגון המדינות המאוחדות, גרמניה נמנעה בהצבעה כאשר ארצות הברית התנגדה לה. 

תגיות:האו"םישראלגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה