חדשות בארץ

"בני או ביבי": כחול לבן עולה למתקפה על הליכוד

בהקלטות מכנס סגור נשמע יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מנסה להסביר לפעילים את המצע המדיני של מפלגתו תוך שהוא טוען כי בליכוד חוששים ממנו

גנץ (צילום: כחול לבן)גנץ (צילום: כחול לבן)
אא

בהקלטות מכנס סגור של מפלגת כחול לבן, התייחס אמש (ראשון) יו"ר הרשימה בני גנץ לפריצה האיראנית לטלפון הנייד שלו כשהוא טוען כי "ככל שיתקפו אותי יותר - תבינו שמישהו פוחד יותר". כך נחשף ב'חדשות 13'.

בהתייחס להסכם השלום שנרקם בידי ממשל טראמפ, גנץ אמר כי הוא תומך בתכנית וכי זו הזדמנות טובה למדינת ישראל. לדבריו, יש לראות את ההסכם השלום כתכנית בנייה שנתית: "אנחנו צריכים לראות את תכנית המאה באופן שבו אנחנו בונים, כתוכנית רב שנתית למדינת ישראל. היא מדללת טיפה את המרכז, מעצימה את הצפון - בשני המרחבים ולשני המרחבים. אנחנו מדינה קטנה, ולכן אנחנו צריכים לעשות את הסיפור הזה".

בהתייחס לחוק הלאום אמר גנץ כי "חייב להיות שינוי. כל מי שמדבר אתכם, או שהוא ישנה את זה, או שהוא ישתוק. אין אמצע",  

"אנחנו צריכים לזכור שאנחנו מדינה יהודית ואנחנו צריכים לזכור שאנחנו מדינה שוויונית. יש עוד רכיבים, יש שיקולים שנקרא להם אינסטרומנטליים - אנחנו יודעים שיש פה מיליון יהודים חרדים ומיליון ערבים שצריכים לחיות פה. בדבר הזה צריך שותפות טוטלית", אמר גנץ, כשהוא מציין כי "יש לנו חובה מוסרית לחתור לשלום ולקדם אופקים אחרים. אנחנו לא מתכוונים לשגות באשליות ואנחנו לא מתכוונים לא להקפיד על הביטחון".

הרמטכ"ל לשעבר חידד במפגש, שבו נכחו כ-30 פעילים יהודים וערבים, את מסרי הקמפיין כשהוא אומר כי "המפלגות הקטנות שתומכות בבנימין נתניהו הן מפלגות קיצוניות". יו"ר כחול לבן ביקש מהפעילים לחדד את המסר כי אם "לא שמתם בני, שמתם ביבי. פתק שלא שמתם בני, כאילו הצבעתם מחל. או בני או ביבי".

בתוך כך, על פי הדיווח אתמול ב'ידיעות אחרונות', כחול לבן פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בבדיקת הדלפת הדיווח אודות הפריצה האיראנית לטלפון הנייד של גנץ.  

בהודעת כחול לבן נרמז כי האחראי להדלפה הוא ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. לדבריהם, "גורם בעל נגישות למידע ביטחוני רגיש, ובעל אינטרס לנסות ולפגוע ברא"ל (במיל') גנץ". עוד נאמר בהודעה כי "קיימת שורה של אינדיקציות המוליכות את 'נתיב ההדלפה' ללשכה מסוימת מאוד בירושלים. הדלפה של אירוע בעל מאפיינים העלולים להיות ביטחוניים, מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה. ככל שהדלפה זו נעשתה ממניע פוליטי, הרי שלפגיעה בביטחון המדינה נלווית הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר".

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה