חדשות בארץ

דיווח: ראש השב"כ נפגש עם בכירי חמאס

על רקע הדיווחים כי ישראל וחמאס פועלות להשגת הסכם לרגיעה ארוכת טווח, ראש השב"כ נדב ארגמן נפגש עם ראשי ארגון החמאס בקהיר. ישראל וחמאס הכחישו את הדיווח

ארגמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ארגמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

על רקע ההחמרה בגיזרה הדרומית, נפגש שלשום (שישי) ראש השב"כ נדב ארגמן עם בכירי ארגון החמאס בקהיר - כך דווח אתמול ב"אינדיפנדנט" בשפה הערבית. על פי הדיווח, בפגישה הציב ארגמן את התנאי הישראלי לרגיעה: החזרת השבויים והגופות, והפסקתן של צעדות השיבה שמקיים הארגון מאז חודש מאי אשתקד

עוד דווח כי ראש השב"כ הבטיח לפעול להקלת המצור ברצועת עזה, וכי ישראל וחמאס יאיישו ביחד את מעברי הגבול בכרם שלום וארז. נוסף על זאת, סוכם על פתיחה מחדש של אזור התעשייה קרני. כן הובעה הסכמה מצד הנציגים המצריים על פתיחת מעבר רפיח באופן קבוע.

הפגישה התקיימה במגעים ישירים בין ישראל לחמאס כשבתווך נמצא ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, ששימש כמתווך. על פי הדיווח ב"אינדיפנדנט", האווירה בפגישה הייתה חיובית כשחלק מנציגי ארגון הטרור אף דיברו בעברית. בין בכירי הארגון שנכחו בפגישה נמנה מוסא אבו מרזוק, המשמש כחבר הלשכה המדינית של חמאס.

נכון לשעה זו, בשב"כ לא מסרו תגובה לדיווח. מנגד, דובר ארגון החמאס, סאמי אבו זוהרי, כתב כי מי שאחראי לפרסומים הללו הוא המודיעין הפלסטיני ברמאללה, שעושה זאת כדי לחפות על המפגשים שערך חוסיין א-שייח', נציגו הבכיר של היו"ר אבו מאזן ושר בממשלתו, עם בכירים ישראלים במטרה לתכנן אנדרלמוסיה בעזה. עם זאת, בחמאס הדגישו כי ההבנות הושגו באמצעות תיווך מצרי וכי לא התקיימו מגעים ישירים עם ממשלת ישראל. גם במשרד ראש הממשלה לא התייחסו לדיווח ואף הכחישו פגישה זו.

יש לציין כי לאחר פגישה זו הושגה רגיעה מיידית באזור הדרום, לאחר שזו הופרה במהלך ליל שישי. כמו כן, לראשונה לא נערכו צעדות השיבה על גדר המערכת בגבול ביום שישי. בתקיפה שביצע צה"ל באותו הלילה, הופצצו מוצבים של חמאס והג'יהאד האסלאמי.

תגיות:חמאסקהירנדב ארגמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה