חדשות בארץ

ההפגנות בעזה: האו"ם מגנה את אלימות החמאס

בעקבות הדיכוי האלים שנוקט חמאס כנגד המפגינים בעזה, גינה שליח האו"ם לאזור את המעשים והכריז כי האו"ם יפעל כנגד חמאס

הפגנה בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)הפגנה בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

השליח המיוחד של האו"ם לאזור, ניקולאי מלדנוב, גינה היום (ראשון) את האלימות הננקטת מצד ארגון חמאס כלפי המפגינים ברצועה.

"לתושבים יש זכות מלאה להפגין מבלי לפחד ברדיפות", אמר מלדנוב, והוסיף כי הוא "מגנה בתוקף את מבצע המעצרים והאלימות שבה נקטו כוחות תנועת החמאס נגד מפגינים ברצועת עזה, כולל אלימות נגד נשים וילדים במהלך שלושת הימים האחרונים". שליח האו"ם הביע דאגה נוכח "המכות שספגו עיתונאים וחברי צוות תנועות זכויות האדם והפלישה לבתים פרטיים". לדבריו, האו"ם יפעל "כדי למנוע אלימות נוספת והסלמה וכן כדי לנסות ולהקל על חייהם של תושבי רצועת עזה - כולל הסרת הסגר". מלדנוב קרא לפיוס בין כל הפלגים שפועלים בעזה, תוך שהוא קרא למצרים לקדם את יישום הסכם הפיוס שנחתם בין פת"ח לחמאס ב-2017.

בעקבות האלימות שנוקט חמאס כנגד המפגינים, אמש נפגשו 11 נציגי הפלגים הפלסטיניים המובילים ברצועה. בסיום הפגישה הכריזו כי על חמאס למתן את התנהלותו מול המפגינים. הם הוסיפו כי על חמאס להעמיד לדין את אנשי הארגון שהפעילו אלימות, ולשחרר את המפגינים שנכלאו.

כזכור, הפגנות האזרחים ברצועת עזה החלו ביום חמישי האחרון בעקבות מצב האבטלה הגבוהה במיוחד, מחסור בחשמל ברוב שעות היום וחוסר תנאי מחייה מינימליים. ההפגנה כוונה כנגד ארגון החמאס, כשלדברי המפגינים הארגון שולט ברצועה ולא מאפשר את שיפור חיי התושבים. בהודעות שהופצו ברשתות החברתיות נכתב כי "רעיון ההפגנות עלה בעקבות המצב הקשה שבו חי האזרח ברצועת עזה ויוקר המחייה. כדי לסיים את המצב הזה - אין מנוס מכך שכל אזרח ייצא וישמיע את קולו ומחאתו נוכח המציאות הקשה הזאת".

בתוך כך, מחר צפויה להתכנס מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה, כשבמרכז הכינוס יפורסמו שבעה דו"חות העוסקים בישראל. בין הדו"חות שיפורסמו, דו"ח המאשים את צה"ל בפשעי מלחמה במדיניותו נגד המפגינים בהפגנות יום השישי השבועיות – המתקיימות מאז חודש מאי אשתקד. יש לציין כי באופן רשמי, ממשלת ישראל אינה משתפת פעולה עם הוועדה שמונתה לכתוב את אותו הדו"ח.

תגיות:עזהחמאסאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה