חדשות בארץ

כחלון: אם לא אקבל את תיק האוצר – לא אקח אף תפקיד אחר

לאחר שספג ביקורת על התנהלותו כשר אוצר ועל רקע ירידתו בסקרים, היום מודיע משה כחלון כי אם במהלך הרכבת הממשלה הבאה לא יוצע לו תיק האוצר – הוא לא מעוניין לקבל תפקיד אחר בקואליציה. כחלון חושף כי קיבל הצעות להצטרף לממשלות עתידיות של נתניהו וגנץ

כחלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כחלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, כתב היום (שלישי) ברשתות החברתיות כי אם כוחו האלקטורלי לא יאפשר לו לקבל את משרד האוצר, הוא לא יהיה מוכן לקבל תיק אחר. שר האוצר אף חשף כי קיבל משני המועמדים לראשות הממשלה, בנימין נתניהו ובני גנץ, הצעות להצטרף לממשלה בראשותם כשבתמורה הוא יקבל את משרד האוצר. כחלון טען שהוא סירב להם מאחר והוא בחר "להיות שר האוצר של הציבור, שנבחר ומכהן מתוקף אמון הבוחרים".

שר האוצר מתמודד לאורך מערכת הבחירות עם בריחת מצביעיו למפלגות אחרות. עובדה זו הובילה אותו ליצור כמה שינויים בקמפיין שלו כשביניהם ידועה סיסמת הבחירות שלו "ימין שפוי", לצד תמונותיו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין.

בנוסף, בסוף השבוע דווח בחדשות 13 כי כחלון התבטא בפני שופטי העליון לשעבר, אהרון ברק ויצחק זמיר, כי בקדנציה הבאה הוא יפסיק להיות "המתאבד השיעי" של מערכת המשפט. אמירה זו באה על רקע העובדה שלאורך כל הקדנציה האחרונה שר האוצר הטיל וטו מוחלט על כל רפורמה שנועדה להצר את צעדיו של בית המשפט העליון, כשבתוך כך הוא טרפד את פסקת ההתגברות על ביהמ"ש העליון. על פי הדיווחים, מצביעיו לא אהבו זאת והם הלכו למפלגות ימין אחרות, עובדה שהובילה אותו להצהיר על הפסקת תמיכתו במערכת המשפט, והדגשת העובדה כי מפלגתו תומכת בערכי הימין.

כזכור, בשבוע שעבר אימץ בג"צ את עמדת ועדת המחירים של משרדי האוצר והחקלאות והורה על העלאת מוצרי החלב שבפיקוח ב-3.4% בממוצע, חרף מחאותיו של השר כחלון. כישלונו זה בא לאחר שמוקדם יותר הורה בג"ץ על מיסוי הטבק כשהוא דורש ממשרד האוצר לפעול להשוואת המיסוי למוצרי הסיגריות הרגילות.

תגיות:משה כחלוןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה