חדשות בארץ

"אנחנו שמאל חלש?" אשכנזי משיב למתקפות הליכוד

בראיון לחברת החדשות הדף הרמטכ"ל לשעבר ומועמד כחול לבן את מתקפות הליכוד נגדו: "נתניהו מתעלם מהעובדות, בינתיים מי שהשמיד פה כור גרעיני זה אני, לא ראש הממשלה"

אשכנזי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אשכנזי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בראיון שהעניק אמש (מוצאי שבת) הרמטכ"ל לשעבר ומועמד כחול לבן, גבי אשכנזי, ל"חברת החדשות", הוא התייחס לשלל הדברים העומדים על סדר היום. ביניהם, מתקפות הליכוד נגדו, מצעה המדיני-ביטחוני של מפלגתו, ומעורבותו בהנהגת התנועה.

בהתייחסו להצטרפותו לרשימת כחול לבן, כשבתחילה פורסם כי הוא נמנע מלהצטרף כל עוד לפיד לא יתאחד ברשימה, אמר אשכנזי: "כל מה שרציתי לראות זה שיש סיכוי לחבר את האנשים. אני חושב שכולם ויתרו, וזה הדבר היפה כאן. אני אמרתי שאין לי בעיה עם המיקום, הדבר החשוב באמת הוא לשלב זרועות ולהנהיג את המדינה".

בשבוע שעבר פורסמו תמלילי חקירתו, כשבמסגרתם הוא נשמע מכנה את יו"ר הרשימה בני גנץ במילת גנאי לא-הולמת. בראיון ניסה אשכנזי להסביר את התבטאותו כשהוא אומר: "בשיחות הפרטיות שלי אני מדבר כמו גולנצ'יק".

בהתייחסו לשאלה האם יתמודד לראשות הממשלה, אמר אשכנזי: "אין לי מושג, עוד לא החלטתי. אני נכנסתי לסיבוב הזה כי מה שחשוב זה להביא את כל הרביעייה כדי להיות מפלגת שלטון. יש לנו הבנה בשאר הצוות לגבי התפקידים, אבל גזרנו על עצמנו לא לעסוק בזה. כשנגיע לשם כולם ידעו מה אנחנו עושים".

בהתייחסו לשאלת מעורבותו בהנהגת המפלגה הוא אמר: "אני לא מוטרד לגבי היכולת שלי להוביל את ההנהגה הזו. תהיה לי יד על ההגה, אני אהיה שותף לתהליכי קבלת ההחלטות, די לי בזה".

על פרשת הרפז, בה נחקר באזהרה, הוא אמר: "היא מאחוריי. היו תלונות על פוטש והתערבויות שלנו בהליך מינוי הרמטכ"ל, בכל מיני דברים מופרכים והזויים. זה נבדק במשך שנים, בסוף היועמ"ש אמר את דברו וסגרו את התיק ללא אשמה". עם זאת, יש לזכור כי מבקר המדינה מתח ביקורת חריפה על התנהגותו ברמה הערכית, בכל הקשור לכך כי הוא ידע על המסמך אך לא טרח למסור אותו לידי היועץ המשפטי לממשלה.

בהתייחסו למצבו של צה"ל בתקופת שירותו כרמטכ"ל, טען אשכנזי כי "אף אחד לא יכול לטעון שהצבא שאני קיבלתי ב-2007, והייתי צריך לשקם אותו להחזיר את האמון של החיילים בצה"ל, להתכונן לתקוף כור סורי ולהיערך לעופרת יצוקה ולבצע אותה ומבצעים אחרים - אף אחד לא יכול לטעון שצה"ל לא ביצע את משימותיו על הצד הטוב ביותר, וזה המבחן העיקרי של ראש המטה הכללי".

בנוסף, אשכנזי מתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה נתניהו, בכל הקשור לטיפול בהתחממות בגיזרה הדרומית: "נתניהו לא פועל נכון מול עזה, עושים טעות עם כל נושא האלימות בגדר". אשכנזי הוסיף: "אנחנו שמאל חלש? נתניהו מתעלם מהעובדות, בינתיים מי שהשמיד פה כור גרעיני זה אני, לא ראש הממשלה".

בהתייחסו למדיניות המדינית-ביטחונית של מפלגתו הוא הסביר כי "אנחנו חיים במציאות שאין בה מקום לחלשים. בכל מקום שבו אנחנו נשתכנע שיש פרטנר, אנחנו נעשה את זה כשאנחנו מסתכלים דרך המשקפיים של הביטחון. לא נתפשר על התחום הביטחוני. ויתור על חלקי מולדת? אנחנו לא רוצים מדינה לא יהודית, אנחנו מחויבים לחתור למצב של מדינה עם רוב יהודי מוצק".

תגיות:בחירות 2019גבי אשכנזיכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה