חדשות בעולם

ארצות הברית שוקלת להטיל סנקציות חדשות על ונצואלה

לאחר שהממשל האמריקני כינה את צבא ונצואלה "הבריונים של הנשיא ניקולס מדורו", מסתמנת החרפה נוספת ביחסים: היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, הצהיר כי הממשל שוקל להחריף את הסנקציות נגד ממשלת ניקולס מדורו

מדורו (צילום: שאטרסטוק)מדורו (צילום: שאטרסטוק)
אא

בראיון שהעניק שלשום (רביעי) היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, הוא הצהיר כי הממשל האמריקני שוקל להטיל סנקציות חדשות על ונצואלה, זאת "במטרה ללחוץ על ממשלתו של ניקולס מדורו לוותר על השלטון".

בתוך כך, לאחר שהוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהמדינה, נחת ביום שני חואן גואידו, מי שמכהן כמנהיג האופוזיציה בוונצואלה, בנמל התעופה בבירה קראקס. בצעד זה, גואידו מסתכן במעצרו, בכך שהוא כביכול הפר את הצו.

במהלך השבוע וחצי בו גואידו נעדר מהמדינה, הוא נפגש עם מנהיגי המדינות השכנות במאמציו להביא להכנסת סיוע הומניטרי דרך הגבולות – מאמץ שנכשל.

במהלך פגישותיו מחוץ לוונצואלה, הודיע מנהיג האופוזיציה, כי כ-600 אנשי צבא במדינה הודיעו כי הם מסירים את נאמנותם לממשלת ונצואלה בראשות הנשיא ניקולס מדורו.

כזכור, החרפת יחסי החוץ של ונצואלה עם מדינות המערב באה בעקבות המהומות בגבול המדינה עם קולומביה. במהלך העימות נעשה ניסיון להכניס משאיות שנשאו סיוע הומניטרי לאזרחי המדינה. האירוע התדרדר כשמפגינים שנהרו לעבר המשאיות, נתקלו באנשי משמר הגבול שניסו למנוע זאת על ידי ירי של גז מדמיע לעברם. על פי עדות ראייה, כמה משאיות סיוע עלו באש, ולא ברור מה מקור השריפה. בדיווחים נראו תושבים מחלצים מתוך המשאיות קופסאות אוכל שנשלחו אליהם.  כתוצאה מעימותים אלה, דווח כי כ-285 בני אדם נפצעו בעימותים.

בשל כך, הכריזה ונצואלה על ניתוק יחסים עם קולומביה. במקביל, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו גינה את האלימות הננקטת מצד "הבריונים של הנשיא מדורו". פומפאו הוסיף כי ארה"ב תפעל לקידום הדמוקרטיה באזור.

תגיות:ונצואלהארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה