חדשות בעולם

סערה במפלגה הדמוקרטית: מחלוקת סביב התבטאות אנטי ישראלית של חברת המפלגה

הודעת גינוי מהמפלגה הדמוקרטית, שהייתה צפויה לגנות את חברת הקונגרס המוסלמית השנויה במחלוקת, נבלמה בידי שלושה מועמדים לנשיאות מטעם המפלגה. סנדרס: ביקורת על ממשלת נתניהו היא לגיטימית

מטה המפלגה הלאומית, וושינגטון די. סי. (קרדיט: שאטרסטוק)מטה המפלגה הלאומית, וושינגטון די. סי. (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

לאחר ההתבטאות השנויה במחלוקת של החברה המוסלמית של המפלגה הדמוקרטית, אילהאן עומאר, המכהנת כחברת הקונגרס של ארה"ב, כי ארגוני השדולה הפרו-ישראליים "דורשים נאמנות למדינה זרה" – המפלגה הדמוקרטית דוחה היום (חמישי) את גינויה למועד בלתי ידוע.

עומאר, המכהנת כמוסלמית ראשונה בקונגרס, הואשמה בגילויי אנטישמיות מספר פעמים קודם כניסתה לקונגרס, בנובמבר האחרון.

בשנת 2012 כתבה עומאר בחשבון הטוויטר שלה כי "ישראל מהפנטת את העולם", כשמספר פעמים היא הביעה תמיכה פומבית בתנועת החרם על מדינת ישראל.

בחודש שעבר היא רמזה כי הלובי הישראלי – בהתייחס לארגון איפא"ק – במסדרונות הממשל בוושינגטון, קונה את תמיכתם של חברי קונגרס בתשלומי כסף, כשהיא מסבירה: "אני רוצה לדבר על ההשפעה הפוליטית במדינה הזו, שאומרת שאנשים יכולים להיות נאמנים למדינה אחרת. למה זה בסדר שאדבר על איגוד הרובאים הלאומי או על דלק מאובן, אבל לא על לובי חזק שמשפיע על המדיניות?".

בהמשך דווח, כי מנהיגת הרוב הדמוקרטי בקונגרס ויושבת הראש, ננסי פלוסי, מקדמת הצעת גינוי לחברת הקונגרס. בטיוטה נכתב, בין היתר, כי הקונגרס "מכיר בהשלכות המסוכנות של הנצחת סטריאוטיפים אנטישמיים, ודוחה אנטישמיות וביטויי שנאה של חוסר סובלנות, המנוגדים לערכים שמגדירים את העם בארצות הברית".

אך, כאמור, היום התגלעה מחלוקת רחבה בתוככי המפלגה הדמוקרטית, כששלושה מועמדים לנשיאות ארצות הברית יצאו להגנתה ואף תמכו בהתבטאותה.

הראשון שהביע בה תמיכה היה הסנאטור היהודי ברני סנדרס, שאמר כי "אנטישמיות היא אידיאולוגיה מסוכנת ומלאת שנאה, שיש להתנגד לה בתקיפות בארה"ב וברחבי העולם". עם זאת, סנדרס הבהיר כי "אסור להשוות בין אנטישמיות לבין ביקורת לגיטימית על האגף הימני וממשלת נתניהו בישראל".

לאחריו יצאה אליזבת וורן, שאמרה: "עלינו להיאבק באידיאולוגיות של שנאה, כולל אנטישמיות ואיסלאמופוביה. בדמוקרטיה יש מקום לדיון פתוח ומכבד על המדיניות שלנו במזרח התיכון. כאשר מגדירים אוטומטית ביקורת על ישראל כאנטישמיות, זו פגיעה בשיח הציבורי, שמקשה על הניסיון להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים". וורן הוסיפה כי "איומים באלימות כמו אלה שהופנו נגד חברת הקונגרס עומאר הם בלתי מקובלים".

גם הסנאטורית קמאלה האריס, הביעה בה תמיכה, כשהיא אומרת: "יש לנו מחויבות לדבר נגד אנטישמיות, איסלאמופוביה וגזענות מכל סוג. אני מוטרדת מכך שהזרקור שמוצב על חברת הקונגרס עומאר עלול לסכן אותה. אנחנו צריכים לקיים דיון רציני ומכבד על מדיניות". עם זאת, האריס הסתייגה מהתבטאותה של עומאר ביחס לאיפא"ק, והדגישה כי "אפשר גם לתמוך בישראל וגם להיות נאמן למדינה שלנו", תוך שהיא מוסיפה במקביל כי "יש הבדל בין אנטישמיות לבין ביקורת על מנהיגים פוליטיים".

תגיות:ארצות הבריתהקונגרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה