חדשות מדע וטכנולוגיה

דרישת שלום מהחלל: "בראשית" שיגרה סלפי ראשון

מצלמת הסלפי של החללית הישראלית, האמורה לנחות על הירח ב- 11 באפריל, צילמה את התמונה במרחק של 37,600 ק"מ מכדור הארץ, תוך כדי שהחללית מבצעת סיבוב איטי. ברקע ניתן להבחין ביבשת אוסטרליה

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
תמונת הסלפי (צילום: SpaceIL)תמונת הסלפי (צילום: SpaceIL)
אא

החללית הישראלית "בראשית", העושה את דרכה לעבר הירח, שיגרה היום (שלישי) לישראל תמונת סלפי ראשונה שלה.

מצלמת הסלפי של החללית צילמה את התמונה במרחק של 37,600 ק"מ מכדור הארץ, תוך כדי שהחללית מבצעת סיבוב איטי. לצד החללית ניתן לראות את השלט שהוצמד אליה, ועליו דגל ישראל. מתחת לדגל נכתב בעברית "עם ישראל חי", ובאנגלית "מדינה קטנה, חלומות גדולים". ברקע נראה כדור הארץ, כשבמרכזו ניתן להבחין בבירור ביבשת אוסטרליה.

"בראשית" יצאה לפני שבוע וחצי לדרכה הארוכה לעבר הירח מקייפ קנאוורל שבפלורידה. שלבי השיגור השונים – שכללו התנתקות מחלקיו השונים של טיל הפלקון 9 של חברת SpaceX עליו שוגרה החללית, יצירת קשר עם חדר הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד ופרישת רגלי החללית – עברו בהצלחה.

עד כה ביצעה "בראשית" שני תמרונים מוצלחים, האחרון שבהם ביום חמישי שעבר. מספר ימים קודם לכן בוטל תמרון מתוכנן בעקבות תקלה טכנית במחשב החללית שגרמה לאתחול לא רצוני שלו. בשלב זה אין עיכוב בלוחות הזמנים של הפרויקט. אם הכל ילך כמתוכנן – "בראשית" תגיע ליעדה ב- 11 באפריל, ותהפוך את ישראל לחברה הרביעית במועדון היוקרתי של המדינות שהנחיתו חללית על הירח – יחד עם ארצות הברית, רוסיה וסין.

רגע שיגור החללית, 22 בפברואר 2019 (צילום: SpaceX)

תגיות:הירחהחללית בראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה