חדשות יהדות

לקראת הבחירות, התפללו: הראשון לציון בקריאה מיוחדת

לקראת הבחירות הקרובות, והמפלגות שמפיצות שנאה לדת, מפרסם הרב הראשי לירושלים הראשון לציון מכתב, בו הוא מבקש מכל אחד להתפלל לה' שיצילנו מן המחלוקת וישמור על זהותה היהודית של המדינה

  • כ"ג אדר א' התשע"ט
הראשון לציון הרב שלמה משה עמר (צילום: פלאש 90)הראשון לציון הרב שלמה משה עמר (צילום: פלאש 90)
אא

לקראת הבחירות הקרבות, והמפלגות שמנסות להעצים אות כוחן על ידי פרסום הבטחות שפוגעות בעיקרי הדת, מפרסם הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון הרב שלמה משה עמר, מכתב מיוחד.

"בימים אלו נשמעים קולות וברקים של המפלגות השונות המתחרות על דעת הקהל, וכל מפגה מכריזה על מגוון הדעות שהיא קבעה לנתב דרכה בענייני ביטחון, מדיניות, כלכלה וחינוך ועוד ועוד, וכדרכו של העולם הדמוקרטי", פותח הרב את דבריו.

"אך דא עקא, יש כאלה שמניחים דרכי התנהלות אמיתיים, ובמקום להציע את הקו המנחה אותם ולהבהיר איזו דרך הם בחרו – הם מכריזים הכרזות של שנאה לדת ח"ו, באומרם: 'אם תבחרו בנו – אנו נרמוס ונדרום את יום השבת, ונתיר נישואין וגירושין כדרך כל העמים, ולא ייזכר שם יהדותנו עלינו, ולא יהיה זכר לחיי יהדות בציבור". במילים אלו מתייחס הרב עמר למפלגות שחלק מהבטחות הבחירות שלהן היא חילול ערכי ה דת – תחבורה ציבורית בשבת, ברית הנישואין ועוד.

"ויודעים אנו היטב", ממשיך הרב בכאב, "שאין זה חופש ודרור, אלא התנתקות והתרחקות מהקדוש ברוך הוא ומדרכי תורתנו הקדושה שהיא חיינו ואליה אנו נשענים. ואלו מתעלמים מן האמונה הנטועה בלב כל יהודי ויהודיה, שאין אומנתנו אומה אלא בתורתה, ואין לנו קיום בתוך ים השנאה והאנטישמיות המקיף את עולמנו, אלא בהגנת ה' עלינו, וזאת התורה היא שעמדה לאבותינו ולנו, שבכל דור ודור עומדים עלינו לכולנו והקב"ה מצילינו מידם".

"ועל כן אני קורא לכל בית ישראל, שכל אחד ירבה תפילה ויפיל תחינה לפני ה'", מבקש הרב עמר, "שיצילנו מן השנאה ומן המחלוקת, וישיב לב התועים מדרכי ה', להתקרב לשולחן אבינו שבשמים, ולשמור על הזהות היהודית בציבוריות שלנו, ולחזק את התלמודי תורה של תינוקות של בית רבן, שבהבל פיהם אנו חיים, ולדאוג שלא יהיה ילד יהודי שלא יודע 'שמע ישראל' ושלא רואה את 'אור השבת' ויקרו".

"ונזעק בתפילתנו, מעומק לבנו, עד שתעלה שוועתנו לפני ה' אלוקינו וישמע נאקתנו ויחיש לגאלנו, ולהשלים קץ ישועתנו ב מהרה בימינו אמן", מסיים הרב עמר את מכתבו הכואב והנוקב.

תגיות:בחירותהרב שלמה עמרתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה