חדשות בעולם

רוסיה פרסמה רשימת יעדים למתקפה גרעינית על ארצות הברית

הפנטגון, מעון הנופש הנשיאותי ובסיס צבאי – אלו הן חלק מהמטרות שרוסיה תתקוף במקרה של מלחמה גרעינית עם ארצות הברית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על רקע ההחרפה ביחסי ארה"ב-רוסיה לאחר פרישתה של הראשונה מהסכם הגרעין המשותף, פרסמה שלשום (ראשון) הטלוויזיה הממלכתית של רוסיה רשימת מתקנים אמריקניים שבכוונתה לתקוף במקרה של מלחמה גרעינית.

ברשימה שפורסמה הוצגו מתקנים רגישים ביותר של ממשלת ארצות הברית, והיא כוללת את המעון הנשיאותי "קמפ דייוויד", הפנטגון ובסיס תקשורת של חיל הים בוושינגטון. בנוסף, הרשימה כללה אף שני בסיסים צבאיים שנסגרו: בסיס חיל האוויר בקליפורניה שנסגר ב-2001, ומרכז אימונים שנסגר ב-1998.

איום קונקרטי זה בא על רקע נאומו של הנשיא פוטין בשבוע שעבר בו סקר את מערכות הנשק החדישות של רוסיה והזהיר כי אם וושינגטון תציב טילים גרעיניים לטווח בינוני באירופה, מוסקבה תציב גם היא טילים ותכוון אותם לארה"ב.

בנוסף, מנחה הטלוויזיה ציין בתכניתו כי הטיל העל-קולי שפותח בידי רוסיה, מסוגל להשמיד כל מטרה כזו בפרק זמן של 5 דקות.

הטיל, שאותו הזכיר המנחה בדבריו, הוא הטיל שהוצג בידי הנשיא פוטין במהלך נאומו בשבוע שעבר. הטיל, הידוע בשמו ""ZIRCON, הוגדר על ידי פוטין כטיל על-קולי המסוגל להגיע למהירות של תשעה מאך (פי תשעה ממהירות הקול). כפי שהובא באתר ""AINONLINE, מומחי תעופה מערביים מעריכים כי מהירותו של הטיל היא אינה תשעה מאך אלא חמישה-שישה מאך. עוד הם מציינים כי האיום שהוא מהווה אינו כה גדול כמו שפוטין מנסה לצייר וכי הטווח שלו נע בין 400 ל-500 ק"מ.

אמנת הנשק הגרעיני (INF) שנחתמה בין המעצמות ב-1987, אמורה הייתה לשמור על ביטחון ארה"ב ובעלות בריתה השונות בגזרה האירופית ובמזרח הרחוק. האמנה שעליה חתמו המנהיגים, אסרה, בין היתר, על שתי המדינות להחזיק בטילי שיוט קרקע-אוויר גם אם אלו טילים בעלי טווח של 300 ק"מ. בנוסף, האמנה אסרה ייצור של טילים אלה.

הממשל האמריקני, מאז כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, הרבה לקבול כי ממשלת רוסיה מפירה בצורה עקבית את האמנה, בין היתר, בשל הפרסומים על כך שרוסיה מפתחת את מערכת הטילים "9M729". בעקבות כך, בתחילת החודש הודיע הממשל האמריקני על החלטתו לפרוש מהאמנה.

עובדה זו הביאה את הנשיא פוטין לשגר איום חריף לממשל האמריקני. בנאום מצב האומה מול שני בתי הפרלמנט במוסקבה, אמר, כי אם ארצות הברית תציב טילים חדשים לטווח בינוני על אדמת אירופה, מוסקבה תגיב גם היא בהצבת טילים המכוונים למיקומים אמריקניים אסטרטגיים, ולא רק לכיוונן של המדינות שבהן יוצבו הטילים האמריקנים.

תגיות:רוסיהארה"במתקפה גרעינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה