חדשות בעולם

דיווח: ממשלת בריטניה צפויה להכריז על ארגון חזבאללה כארגון טרור

על פי הצעת חוק שצפויה לעלות לאישור הפרלמנט, ייאסר במדינה להביע תמיכה ציבורית בארגון חזבאללה, כמו גם הנפת דגליו בציבור

הפרלמנט הבריטי (צילום: שאטרסטוק)הפרלמנט הבריטי (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר הפנים הבריטי, סאג'יד ג'אוויד, החל בהכנות לקראת העלאת הצעת חוק בפרלמנט הבריטי אשר לפיו תיאסר הבעת תמיכה ציבורית בארגון – כך דיווח אתמול (ראשון) הטלגרף הבריטי. צפוי כי ההצעה תספוג ביקורת מצד יו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין, שכזכור עורר ביקורת רבה כשכינה את חברי הארגון "חברים" בשנת 2009, ו'כארגון של לוחמי חופש'.

כזכור, הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה הוצאה מחוץ לחוק של מדינות וגופים בינלאומיים רבים, כגון: ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, הולנד, האיחוד האירופי, הליגה הערבית ובחריין. המצב בבריטניה נכון להיום הוא שמאז יולי 2008, החוקה הבריטית מגדירה רק את "הפלג הצבאי" של הארגון כארגון טרור, ואילו את "הפלג האזרחי" כזרוע לגיטימית. לאור כך, יש הטוענים כי הוצאת הזרוע הצבאית של הארגון היא צעד חלקי בלבד וכי יש לפסול לארגון אף את הבמה הפוליטית שהוא מקבל.

כאמור, הצעת החוק של ג'אוויד באה לשלול את הארגון אף במובן הפוליטי, כך שאפילו הנפת דגל הארגון תאסר. בשלב זה לא ברור באילו צעדים יינקטו נגד המפרים, ואם זאת תחשב בכלל עבירה פלילית. מאידך, צפוי כי במידה וההצעה תעלה להצבעת המחוקקים היא תעבור בסופו של דבר, אם כי יו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין, ינסה להערים קשיים במהלך התהליך.

ג'אוויד הינו בן למשפחת מהגרים מוסלמים מפקיסטן, והוא חבר בשדולה הבריטית הפרו-ישראלית 'ידידי ישראל במפלגה השמרנית'.

בעת ביקורו במצרים, במהלך החודש שעבר, אמר שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, כי מדינתו תמשיך לפעול למיגור ארגון הטרור הן במישור הכלכלי והן במישור הצבאי. "לחזבאללה נוכחות גדולה בלבנון, לא נקבל את הסטטוס קוו הזה. אנו נמשיך לעבוד עם הקואליציה שלנו נגד הטרור ואנחנו תומכים בישראל במאבקה למנוע מטהרן לתמוך בלבנון", אמר שר החוץ, והוסיף עוד כי "איראן אולי חושבת שהיא שולטת בלבנון, אך היא טועה. הסנקציות כוללות גם את השלוחות שלה, בהם חסן נסראללה".

בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר בידי BICOM"" (המרכז הישראלי-בריטי לתקשורת ומחקר), נטען כי לחזבאללה יש כיום 14,000 טילים מסוג זלזל 2 לטווח של 210 ק"מ, טווח הכולל את תל-אביב ואף דרומה ממנה.

תגיות:חיזבאללהבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה