חדשות בעולם

285 פצועים בעימותים בגבול ונצואלה-קולומביה

החרפה חמורה ביחסי קולומביה-ונצואלה: הרשויות בקולומביה דיווחו הלילה כי בעימותים על הגבול בין אזרחים רעבים לחיילי המשמר הלאומי של ונצואלה, נפצעו כ-285 בני אדם

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו (צילום: שאטרסטוק)מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו (צילום: שאטרסטוק)
אא

ההידרדרות ביחסים החלה לאחר שהאופוזיציה קראה בסוף השבוע לאזרחי ונצואלה ללוות את המשאיות שעליהן קרוב ל-200 טונות של מוצרי סיוע – כולל מזון ותרופות שנשלחו ברובם על ידי ארה"ב. בתגובה, חיילי המשמר הלאומי הציבו מחסומים בגבולות כדי למנוע את הכנסתן למדינה של משאיות הסיוע.

עם כניסת המשאיות לשטח המדינה, נהרו המפגינים לעבר הציוד כשבמקום מתפתח עימות, שבמהלכו ירו החיילים גז מדמיע כדי להרחיק את המפגינים, אשר ביניהם נמנים עשרות חברי פרלמנט מהאופוזיציה ופעילי אופוזיציה אחרים. על פי עדות ראייה, כמה משאיות סיוע עלו באש, ולא ברור מה מקור השריפה. בדיווחים נראו תושבים מחלצים מתוך המשאיות קופסאות אוכל שנשלחו אליהם. כתוצאה מהעימותים האלימים דווח כי כ-285 בני אדם נפצעו בעימותים.

בשל כך, הכריזה ונצואלה על ניתוק יחסים עם קולומביה. במקביל, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, גינה את האלימות הננקטת מצד "הבריונים של הנשיא מדורו". פומפאו הוסיף כי ארה"ב תפעל לקידום הדמוקרטיה באיזור.

בממשלת ונצואלה טוענים לאי חוקיות משלחת הסיוע כשהם מציינים כי כניסת המשלחת מהווה דה-פקטו פלישה למדינתה, וכי במקום זאת צריכה הייתה וושינגטון לסייע לתושבי ונצואלה על-ידי הסרת הסנקציות מעליה. בתוך כך, ארגוני זכויות אדם מתחו בקורת על התנהלות האופוזיציה בנושא וטענו כי היא משתמשת במשלוח הסיוע כנשק פוליטי.

בעקבות האלימות הגוברת, סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, צפוי להיפגש ביום שני הקרוב בבוגוטה, עם ראש האופוזיציה והנשיא הזמני של ונצואלה, חואן גוואידו.

למעשה, הצבא בוונצואלה יכול למלא תפקיד מפתח בפתרון המשבר הקשה במדינה, אך נראה כי מרבית אנשי הצבא עדיין נאמנים לנשיא הרודן. כזכור, בשבוע שעבר איים טראמפ על חיילי צבא מדורו כי במידה והם ימשיכו להיות נאמנים לרודן מדורו ולפעול בכוחניות נגד אזרחים "לא תמצאו נמל בטוח, דרך קלה לצאת או להימלט. אתם תאבדו הכל". הנשיא טראמפ הבהיר כי ארה"ב מעוניינת בחילופי שלטון שיתבצעו ללא אלימות, אך כל האופציות נמצאות על השולחן. בתגובה יצא מדורו לטלוויזיה הממלכתית וטען כי, לדבריו, דברי טראמפ הם ב"סגנון כמעט נאצי". נשיא ונצואלה זעם על דברי טראמפ על כך שכביכול הוא מאמין כי ביכולתו לחלק פקודות לחיילי צבאו: "מי מפקד הכוחות המזוינים, דונלד טראמפ ממיאמי? הם (האמריקאים) חושבים שהם הבעלים של המדינה", אמר מדורו.

תגיות:ונצואלהקולומביהחואן ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה