חדשות בארץ

מנדלבליט צפוי לפרסם בסוף השבוע את ההחלטה להעמיד את נתניהו לדין

היועץ המשפטי לממשלה צפוי להודיע על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע בתיק 4000 ובתיק 1000. בתוך כך, מנדלבליט טרם הכריע בתיק 2000

מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כפי שפורסם בחדשות 13, ההחלטה בנוגע להגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה תתקבל ככל הנראה בסוף השבוע. היועץ אמור לפרסם את ההחלטה לאחר פגישתו של נתניהו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במוסקבה ביום רביעי, אך ייתכן והפרסום יידחה לתחילת השבוע הבא.

היועמ"ש יודיע על החלטתו באשר לתיקים 4000 ו-1000. בתיק 4000 נתניהו עשוי להיות מואשם בקבלת שוחד תמורת סיקור אוהד באתר וואלה, שם, על פי החשד, הוא פעל לקידום ענייניו של שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בחברת בזק. בתיק 1000 עשוי נתניהו להיות מואשם במרמה והפרת אמונים, בשל קבלת טובות הנאה מארנון מילצ'ן.

בתוך כך, היועץ צפוי להודיע על סגירת התיק נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בתיק 4000.

על פי הדיווחים היום, היועץ טרם הכריע בשאלת העמדתו לדין של נתניהו בתיק 2000, בו הוא נחשד בתיאום מהלכים עם ארנון מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, להגבלות על העיתון "ישראל היום", זאת בתמורה לסיקור אוהד בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתר "ynet". בשבוע שעבר קיים היועץ דיונים לגבי התיק עם פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ליאת בן ארי אשר נטען כי הם תומכים בהגשת כתב אישום. יש לציין כי במהלך הישיבות שהתקיימו, נמנע מנדלבליט מלהבהיר את עמדתו.

אם אכן יוגש כתב אישום כבר בסוף השבוע הבא, יהיו לכך כמובן השלכות פוליטיות משמעותיות לקראת הבחירות הקרבות. משום כך, בהודעת היועץ לצוות פרקליטיו של נתניהו, הבהיר היועץ כי הוא מתכוון להדגיש בהודעתו שעל אף פרסום ההחלטה, עדיין אין מדובר בהחלטה סופית. עם זאת, היועץ דחה את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את מועד פרסום ההחלטה, וזאת בשל "עיקרון השוויון בפני החוק וזכות הציבור לדעת על החלטות חשובות מעין אלה", כך על פי הודעת גיל לימון, עוזרו של היועץ. עוד הוסיף עוזרו, כי לא מסתמנת מניעה על פרסום החלטה בדבר הכוונה להגיש כתבי אישום נגד איש ציבור בכפוף לשימוע לפני בחירות, על אף שבפועל השימוע ייערך לאחריהן:  "כתבי אישום לא מעטים הוגשו נגד נבחרי ציבור לפני מועדי הבחירות לאורך השנים, לרבות לפני הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו לאחרונה ממש".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה