חדשות בעולם

תדהמה: התגלה מין צב ענק שנחשב לנכחד מעל 100 שנה

בשמורת גלאפגוס התגלה השבוע זן נדיר ביותר של צב שנחשב בקרב המדע כמין שנכחד לפני 100 שנה. הצב, הידוע בשמו "הצב הענק של פרננדינה", נקרא כך על שם האי השלישי בגודלו באיי גלאפגוס

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אם עד כה סברה קהילת המדע כי המין 'phantasticus Chelonoidis' – הידוע גם בשם "הצב הענק של פרננדינה" – נכחד, הרי שלפני מספר ימים היא הוכתה בתדהמה: הגרדיאן דיווח כי המין, שנחשב לנכחד מאז 1906, 'שב לתחייה' כשהוא נצפה בשמורת גלאפגוס ששוכן בשרשרת איי גלאפגוס שבאקוודור. על פי הדיווח, ביום ראשון שעבר איתרו החוקרים את נקבת הצב אשר חצתה כבר את גיל המאה, והעבירו אותה למרכז לגידול צבים באי סנטה קרוס, השוכן בסמוך לשמורה.

החוקרים מעריכים כי בהינתן מסלול ההליכה ושאריות צואה שנמצאו באזור בו הנקבה חיה, ניתן לשער כי ישנם עוד צבים ממין זה על האי.

האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע הגדיר את "הצב הענק של פרננדינה" כמין הנתון בסכנת הכחדה חמורה או מין שאולי נכחד. כאמור, הימצאותו של הצב שוללת את האפשרות שהמין נכחד. הפעם האחרונה שצב ממין זה נצפה הייתה בשנת 1906 עם עוד מספר פריטים של הצב. עדות ראייה לקיום המין הייתה בשנת 2009 אך עדות זו לא אומתה למעשה.

כזכור, ב-2012 מת בשמורת גלאפגוס הצב הענק שכונה בשם ג'ורג' הבודד, כשבמותו נכחד המין שלו מן העולם. גילו הוערך בין 90 ל-100 שנה. במרוצת השנים הפך ג'ורג' לאחד הצבים המפורסמים בעולם והיה לסמל לאיי גלאפגוס, ולמאמצים לשמר את בעלי החיים הנדירים באיים. ג'ורג' היה הצב האחרון בעולם שהשתייך לתת-המין של האי פינטה, אחד מאיי גלאפגוס.

בשמורת גלאפגוס חיים כיום כ-20 אלף צבי ענק מתתי-מינים שונים. חרף זאת, צבי ענק נחשבים לבעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה. במשך שנים רבות נהגו יורדי ים לצוד אותם למטרות אכילה וכדי להשתמש בשיריון שלהם. בד בבד, אזורי המחיה הטבעיים של הצבים "נכבשו" על ידי עיזים, שהובאו לאיים על ידי האדם.

תגיות:צבנכחד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה