חדשות בארץ

ארה"ב: קצין בכיר חשוד בתכנון מתקפת טרור

סגן מטה משמר החופים בוושינגטון, כריסטופר פול האסון, חשוד כי תכנן מתקפה שתפגע בבכירים דמוקרטים ועיתונאים "כדי לבסס מולדת לבנה". לדברי התובע המחוזי "הנאשם התכוון לרצוח חפים מפשע בהיקף שבקושי נראה במדינה"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

איש משמר החופים האמריקני, כריסטופר פול האסון, אשר שירת כסגן במטה משמר החופים בוושינגטון, נעצר בחשד לתכנון מתקפת טרור. לדברי משטרת מרילנד, ביתו שימש למצבור גדול של נשק ותחמושת. התביעה במדינת מרילנד טוענת כי החשוד, יוצא חיל הנחתים, תכנן פיגוע ירי המוני וכי הוא משתייך לכמה ארגונים ניאו-נאציים. על פי התביעה, את ההשראה לרעיונותיו הרצחניים שאב החשוד מאנדרס ברייביק, פעיל לאומני קיצוני נורווגי, שביצע ב-2011 שתי מתקפות טרור בתוך שעתיים שהביאו למותם של 77 בני אדם.

בהודעות והתכתבויות הרבה האסן לתאר יהודים במונחים ניאו-נאצים, כמו "בוגדים מולטי-תרבותיים" ו"ליברלים בעלי תודעה גלובליסטית", שאותם קבע האסון כי יש לחסל. בנוסף, הוא אמר בחקירתו כי הוא מגדיר את עצמו כפרו-רוסי וניאו-פשיסטי.

האסון בן ה-49 מגדיר עצמו כאמריקאי הדוגל בעליונות הגזע הלבן. בין היתר, רשימת החיסול שלו אף כללה בכירים במפלגה הדמוקרטית כמו יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ומנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט, צ'אק שומר, וכן חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו קורטז. בנוסף, גם עיתונאים מ-CNN ו-NBC היוו מטרה לחיסול של האסון.

"הנאשם התכוון לרצוח חפים מפשע בהיקף שבקושי נראה במדינה", אמר התובע המחוזי רוברט הר. "מדובר בטרוריסט מבית, שנטה לבצע מעשים מסוכנים לחיי אדם במטרה לפגוע בהתנהלות הממשלתית".

לדברי התביעה המחוזית, בטיוטת מייל שכתב האסון ביוני 2017, נאמר: "אני חולם על דרך לרצוח כמעט כל אדם בכדור הארץ. אני חושב שמגפה תהיה הדרך המוצלחת מכולן אבל איך אני מוצא את השפעת הספרדית, את הבוטוליזם או את האנתרקס. אני לא בטוח, אבל אני אמצא משהו". התביעה טוענת כי האסון הוא טרוריסט מועד. לדבריה, מעצרו עד תום ההליכים הינו בגדר מעצר מונע ועל כן אין לשחררו בערבות.

חשיפתו של האסון על ידי כוחות הביטחון של מרילנד באה בעקבות ניטור של חוקרים מיוחדים מהתוכנית למלחמה בקיצוניות ברשת, בו הם נחשפו לפעילותו ברשתות החברתיות אשר בהן קרא לפעול באופן מעשי לקידום רעיונות גזעניים. בפשיטה שערכה המשטרה במרתף ביתו, נמצאו 15 כלי נשק ויותר מאלף קליעים. בנוסף נמצאו סטרואידים והורמוני גדילה.

ממסמכים שהוצגו בבית המשפט במרילנד עולה כי האסון קרא להקמת "מולדת לבנה". מבדיקת היסטוריית האינטרנט במחשבו עלו חיפושים שביצע, כגון "איפה הכי טוב למצוא חברי קונגרס", כמו גם חיפוש של סידורי האבטחה של שופטים.

תגיות:ארצות הבריתטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה