חדשות בעולם

בעקבות פרישת ארה"ב מאמנת הנשק הגרעיני: פוטין מאיים

לאחר הודעת שתי המעצמות בתחילת החודש כי הן פורשות מאמנת הנשק הגרעיני שנחתם ב-1987, הגיב היום נשיא רוסיה באיום מפורש כלפי הממשל האמריקני. הוא הצהיר כי במידה וארה"ב תציב טילים באירופה – רוסיה תכוון טילים לעבר "מרכזי קבלת החלטות של ארה"ב"

פוטין (קרדיט: שאטרסטוק)פוטין (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בנאום מצב האומה שנשא היום (רביעי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מול שני בתי הפרלמנט במוסקבה, הוא שיגר איום לעבר ארצות הברית כי אם הממשל יציב טילים חדשים לטווח בינוני על אדמת אירופה, מוסקבה תגיב גם היא בהצבת טילים המכוונים למיקומים אמריקניים אסטרטגיים, ולא רק לכיוונן של המדינות שבהן יוצבו הטילים האמריקאיים.

נאום פוטין הוא החרפה משמעותית נוספת בהתדרדרות היחסים בין המדינות, זאת לאחר שהצהירו בתחילת החודש על פרישה מאמנת הנשק הגרעיני (INF) שנחתם ב-1987.

בנאומו טען פוטין, כי בחירתה של ארצות הברית לפרוש מהאמנה נומקה בטענות בלתי מבוססות. הוא ציין, עם זאת, כי ארצו לא תהיה הראשונה להציב טילים באירופה, אך תגיב בהתאם אם וושינגטון תקדים ותעשה כך. בתוך כך הבהיר הנשיא פוטין כי אינו שש לעימות אך הוא מחויב לנקוט בכל הצעדים ההכרחיים כדי לשמור על ביטחונה של מוסקבה: "המדיניות של וושינגטון היא קצרת רואי, הרסנית ובסופו של דבר מערערת את האינטרסים של אמריקה".

בנאומו הביא פוטין סקירה כללית על פועלה של רוסיה בייצור מערכות צבאיות, בהן פועלת רוסיה לשילוב כלי נשק על-קוליים בחיל הים, פיתוח מערכות נשק מתקדמות ופריסת צוללות גרעיניות חמושות בטילי טורפדו ארוכי טווח, זאת במסגרת ייעול הצבא לקראת "הצעדים התוקפניים של ארה"ב". עוד ציין בנאומו כי רוסיה סיימה לפתח את טילי "זירקון" הידועים כטילים "בלתי ניתנים לעצירה" ואשר מסוגלים להטביע ספינות מלחמה ונושאות מטוסים במכה אחת, ומתוכננים להצבה על ספינות וצוללות. כמו כן, בנאומו ציין פוטין על הפיתוחים הנוספים שלדבריו נחלו הצלחה, כגון טיל השיוט "בורווסטניק", בעל ההנעה הגרעינית, וכן על כלי שיט תת-ימי הבלתי מאויש "פוסידון".

פוטין אמר גם כי ההנהגה האמריקנית טועה ביחס להערכת רוסיה תוך שהוא מאיים: "אם יש להם מיומנויות חישוב, הם צריכים להשתמש בהן כדי להעריך את הנשקים החדשים של רוסיה, כולל מערכות הטילים המתקדמות, ולקבל החלטות על סמך חישובים אלו".

תגיות:ולדימיר פוטיןרוסיהארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה