חדשות בארץ

סירב לחון: ריבלין דחה את בקשתו של שלמה בניזרי למחיקת הרישום הפלילי

השר לשעבר, שנשלח לכלא בעקבות עדותו של עד מדינה נגדו, הגיש את בקשת החנינה למחיקת הרישום הפלילי לאחר שהעד הודה כי שיקר. נשיא המדינה סירב להיענות לבקשתו

בניזרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בניזרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט היום (חמישי) לדחות את בקשתו של השר לשעבר שלמה בניזרי לחנינה שתמחוק את הרישום הפלילי בעניינו.

לאחר ששקל את כל הטיעונים שהועלו בבקשתו של בניזרי, סבר ריבלין כי "אין בהם כדי להצדיק סטייה מהוראות חוק המרשם הפלילי", נאמר בהודעה שיצאה מבית הנשיא.

בהודעה נאמר עוד כי "בירור טענותיו של בניזרי באשר לאמינותו של עד המדינה אשר הפליל אותו ובחינת הראיות, מקומם בערכאות המשפטיות ולא במסגרת מוסד החנינה".

כזכור, בניזרי נידון לארבע שנות מאסר, מתוכן ריצה שנתיים וחצי. הרשעתו התבססה על עדותו של עד המדינה, משה סלע, מי שהיה חבר קרוב שלו. אך לפני כשנה הודה סלע כי שיקר בעדותו בלחצה של המשטרה, ולמעשה גרם לשליחתו לכלא של אדם חף מפשע.

בניזרי כיהן מתחילת שנות התשעים כחבר כנסת, כשר הבריאות וכשר העבודה והרווחה מטעם תנועת ש"ס. בנוסף לסבל הרב שנגרם לו ולמשפחתו בשל הרשעתו וכניסתו לבית הכלא, הפרשה קטעה באיבה את הקריירה הפוליטית שלו.

בעקבות התוודותו של סלע, התלבט בניזרי האם להגיש בקשה למשפט חוזר. הוא ויתר לבסוף על אפשרות זו, אך במקום זאת הגיש לנשיא ריבלין את בקשת החנינה למחיקת הרישום הפלילי – בקשה שכאמור נדחתה.

תגיות:ראובן ריבליןשלמה בניזרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה