חדשות בארץ

פומפאו: אי אפשר להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון ללא עימות עם איראן

מזכיר המדינה האמריקני אמר את הדברים בפתח פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשולי הוועידה הבינלאומית הנערכת בוורשה לדון באיום האיראני על יציבותו של המזרח התיכון. נתניהו אמר כי הוועידה, בה משתתפים נציגים בכירים ממדינות ערב, מהווה "נקודת מפנה היסטורית"

נתניהו ופומפאו, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ופומפאו, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בשולי הוועידה הבינלאומית לשלום ולביטחון במזרח התיכון, המתקיימת בוורשה.

"'אני רוצה להודות למזכיר המדינה פומפאו, לסגן הנשיא פנס ולממשל טראמפ על ארגון ועידה יוצאת דופן זו", אמר נתניהו בפתח הפגישה, כלשצידו הבכיר האמריקני. "אתמול הייתה נקודת מפנה היסטורית – חדר ובו כ- 60 שרי חוץ ונציגים מעשרות ממשלות. ראש ממשלה ישראלי ושרי חוץ ממדינות ערב מובילות עמדו ביחד ודיברו בעוצמה, בבהירות ובאחדות בלתי רגילה נגד האיומים המשותפים מצד המשטר האיראני".

"זה מציין שינוי והבנה חשובה של מה שמאיים על העתיד שלנו ומה שעלינו לעשות כדי להבטיח את העתיד ואת האפשרויות לשיתוף פעולה שהן מעבר לביטחון ונוגעות לכל תחום בחייהם של העמים במזרח התיכון. זה קרה כאן בוורשה, והמסקנה העיקרית שלי היא שיש להמשיך את זה בצורות ובדרכים אחרות למען אותה המטרה. אני רוצה להודות לך על כך, המזכיר פומפאו, על שעשית זאת. זה חשוב". 

פומפאו מצידו אמר לראש הממשלה: "אנו מעריכים מאוד שאתה פה. זה אתגר גלובלי במזרח התיכון. אני מצפה ליום מוצלח, ונמשיך לעבוד בהמשך למה שהתרחש אמש בין כל הצדדים שמחויבים עמוקות להתמודד מול כל האיומים, כולל איראן". מזכיר המדינה הבהיר כי "אי אפשר להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון מבלי להתעמת עם איראן. זה לא אפשרי. היא משפיעה באופן ממאיר על לבנון, תימן, סוריה, עיראק, החות'ים, החמאס וחיזבאללה. אלו איומים אמיתיים, ויש איומים אחרים. לכן לא ניתן להגיע לשלום בלי להתמודד עם איראן".

בנאומו בפתח הוועידה הגדיר פומפאו את הכינוס הבינלאומי כהיסטורי: "אתמול בארוחת הערב ישבו מנהיגים ערביים וישראליים באותו חדר והחליפו ביניהם עמדות. ארצות הברית מחפשת עידן חדש של שיתוף פעולה בין כל מדינותינו. הנשיא טראמפ מחויב לקרב בין אומות בדרכים חדשות כדי לפתור בעיות ישנות". מזכיר המדינה הוסיף כי "ועידה זו אינה יכולה להיות הסוף. אנחנו חייבים לפעול. האתגרים השונים של האזור לא ייפתרו מעצמם. אנחנו חייבים לעבוד יחד עבור הביטחון. ארצות הברית תמשיך להיות להוביל את סוגיות הביטחון באזור ולהיות כוח חיובי". במהלך הישיבה צולם נתניהו כשהוא יושב לצידו של שר החוץ התימני. ראש הממשלה דיבר אתמול בחלקה הסגור לתקשורת של הוועידה, ואחריו דיברו גם שרי החוץ של בחריין, סעודיה ואיחוד האמירויות.

אתמול נפגש נתניהו עם שר החוץ של עומאן, יוסף בן עלווי, שהגיע לבית המלון בו מתאכסן ראש הממשלה. נתניהו אמר לבן שיחו כי הוא שמח לפגוש אותו שוב: "ההחלטה האמיצה של הסולטן קאבוס להזמין אותי לבקר בעומאן מביאה לשינוי בעולם. היא סוללת את הדרך לרבים אחרים לעשות את מה שאתה אמרת – לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד. רבים הולכים בעקבותיכם, גם כאלה שנמצאים כאן היום בוועידה. שר החוץ העומאני אמר מצדו כי "זהו חזון חדש וחשוב לעתיד. האנשים במזרח התיכון סבלו רבות כי הם נותרו בעבר. זהו עידן חדש למען העתיד ולמען שגשוג לכל העמים".

תגיות:איראןמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה