כתבות מגזין

השחקנית ובעלת התשובה בת ה-97: "מי שלא רואה את תופעת השיבה הביתה - כמוהו כעיוור"

השחקנית בתיה לנצט בת ה-97, ממייסדי תיאטרון הקאמרי ומותיקי בעלי התשובה בארץ על השיבה למקורות, על הבחירה בה לפרס שרת התרבות ועל תופעת החוזרים בתשובה הפושה בארץ ובעולם

אא

שחקנית יוצאת דופן נבחרה לככב ברשימת 21 האמנים שיקבלו את פרס שרת התרבות לאמנים ותיקים על שם אריק איינשטיין - השחקנית בתיה לנצט בת ה-97, ממייסדי תיאטרון הקאמרי ומותיקי בעלי התשובה בארץ. 

"אני עצמי הופתעתי לשמוע על הפרס", אומרת לנצט בראיון ליעקב בר און מ'מעריב'. "מה פתאום נזכרו בי? הרי 40 שנה אינני משחקת".

על השיבה הביתה לחיק היהדות, כשלצדה ויתור על הקריירה, משחזרת לנצט ואומרת: "דרכי את הדת הייתה מאוד איטית. באתי אליה ממרחקים של אידיאלים קומוניסטיים ברוח של שיוויון, אף על פי שאף פעם לא הייתי קומוניסטית ממש. הייתי בתהיות בעקבות השואה, עד שבמהלך שהות בפריז נגלה לי האור בהרצאות על יהדות ששמעתי מהרב יהודה-ליאון אשכנזי, המכונה 'מאניטו'. כשהוא עלה לירושלים עברתי בעקבותיו לרובע היהודי בעיר העתיקה, וממנה הגעתי לפני יותר מ-30 שנה לטבריה".

בסוף דבריה התייחסה לנצט גם לתופעה הנרחבת שרואים היום בחוש, כיצד אמנים רבים מתחומים שונים חוזרים אף הם למקורות - והופכים לבעלי תשובה. "מי שאינו רואה את התרחבות התופעה של השבים הביתה - כמוהו כעיוור שאינו רואה את המציאות.

"זאת התרחשות מסיבית כלל-עולמית. העולם המערבי שרוי כעת בפשיטת רגל. איך אומר הרב שלנו? האדם המערבי הגיע אל הירח מבחינת ההתפתחות הטכנולוגית, אך אל השואה ואל הירושימה מבחינת ההתפתחות המוסרית", היא מסכמת. 

תגיות:שחקניתחזרה בתשובהבתיה לנצט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה