חדשות בארץ

השב"כ: אורי אנסבכר הי"ד נרצחה על רקע לאומני

עוד לפני הודעת השב"כ, אמרה דודתה של אורי הי"ד, נעמה כהן, כי מבחינתה מדובר בפיגוע: "ערבי לא יוצא עם סכין ליער סתם בלי שום סיבה, הוא לא יוצא לטייל עם סכין. איזה משהו אחר זה יכול להיות?"

מסע ההלוויה של אורי אנסבכר הי"ד, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מסע ההלוויה של אורי אנסבכר הי"ד, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

למי שהיה צל של ספק בכך – השב"כ התיר הערב (ראשון) לפרסם, כי מחקירתו של ערפאת ארפאעיה, המחבל שרצח ביום חמישי האחרון את אורי אנסבכר הי"ד, עולה כי הוא ביצע את הרצח ממניע לאומני. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע הערב לביקור תנחומים בבית משפחת אנסבכר ביישוב תקוע, עדכן אותה על קביעת השב"כ.

במהלך חקירתו שיחזר המחבל את הרצח בפני חוקרי השב"כ והמשטרה, וקשר את עצמו באופן מובהק למקרה. חקירתו נמשכת, ופרטי החקירה נמצאים עדיין תחת צו איסור פרסום.

המחבל, תושב חברון בן 29, נעצר ביום שישי בלילה בעיירה אל-בירה, סמוך לרמאללה, על ידי כוח של הימ"מ. המעצר בוצע בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית אותה הוביל השב"כ, ובשיתוף עם הימ"מ וכוחות צה"ל. מחקירתו של המחבל בשב"כ עולה כי הוא יצא ביום חמישי בבוקר מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. הוא צעד לכיוון יער עין יעל, בסמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים, שם הבחין באורי בת ה- 19 הי"ד ורצח אותה.

התמהמהותם של כוחות הביטחון בקביעה כי מדובר בפיגוע טרור עוררה תרעומת בציבור, וגם בני משפחתה של אורי הי"ד הגיבו על כך. דודתה של אורי, נעמה כהן, אמרה היום: "מבחינתי זה פיגוע. ערבי לא יוצא עם סכין ליער סתם בלי שום סיבה, הוא לא יוצא לטייל עם סכין. איזה משהו אחר זה יכול להיות?".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התבטא אף הוא ברוח דומה. בראיון אמש בערוץ 13, אמר ארדן כי הדיון בשאלה הינו דיון מיותר: "שוהה בלתי חוקי פלסטיני שמבצע רצח נפשע של יהודי בישראל, חד-משמעית זה חייב להיקבע כרצח על רקע לאומני. זה לא משנה מה הוא יגיד בחקירתו. צריך לזכור עם מי אנחנו מתמודדים, עם איזה עם שפל ורצחני. זו תופעה רחבה של טרור שאנחנו מתמודדים איתה, עם עם שהקודים התרבותיים שלו הם רצחניים".

ובתוך כך, בחדשות 13 נחשף הערב כי המחבל - שנעצר ב- 2017 על ידי שוטרים בכניסה להר הבית כשהוא נושא סכין מטבח גדולה - איים לאחר מכן בחקירתו כי יבצע פיגוע במטרה 'להפוך לשהיד' או להיכנס לכלא בישראל. אראפעיה שינה אומנם את גירסאותיו במהלך החקירה, אך אמר בין היתר לחוקריו: "אני רוצה להיות שהיד. אני אעשה את זה שוב, אקנה עוד פעם סכין ואני אבוא שוב לכאן כדי להיכנס לכלא או להיות שהיד. הייתי עושה כל דבר כדי להיכנס לכלא. ואם תשחררו אותי אני אחזור לכאן עם סכין ואהיה שהיד". למרות מסוכנותו, בית משפט השלום בירושלים דן אותו לעונש מאסר קצר של 6 חודשים ויום אחד.

תגיות:ירושליםפיגועאורי אנסבכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה