חדשות בעולם

דיווח בבריטניה: מדען גרעין ברח מאיראן – בסיוע המוסד

ה- MI6 הבריטי, ה- CIA האמריקני והמוסד הישראלי שיתפו פעולה על מנת להבריח מדען גרעין איראני מציפורניו של משטר האייתוללות. על פי הידיעה שהתפרסמה בבריטניה, מדען זה סייע לחסל ב- 2012 את מדען הגרעין האיראני מוסטפא אחמדי רושאן

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מדען גרעין איראני הוברח מאיראן במבצע משותף שנוהל על ידי ה- MI6 הבריטי, ה- CIA האמריקני והמוסד הישראלי. כך דיווח היום (ראשון) ה"דיילי מייל" הבריטי.

על פי הדיווח, מדובר במדען בן 47 המחזיק במידע אודות תוכנית הגרעין האיראנית, ובשנת 2012 הוא סייע להתנקש בחייו של מדען הגרעין האיראני מוסטפא אחמדי רושאן, שמצא את מותו בהתפוצצות מטען חבלה שהוצמד למכוניתו. על פי דיווחים בתקשורת הזרה שלא אושרו בירושלים, ישראל היא שעמדה מאחורי חיסולו של המדען.

מבצע חילוצו של המדען מאיראן תוכנן בחודש אוקטובר האחרון. החלק הראשון בוצע על ידי המוסד, שהצליח במהלך חודש דצמבר להבריח אותו לטורקיה. משם עשה המדען את דרכו בדרכים שונות לצרפת.

האתגר המרכזי שעמד בפני השירות החשאי הבריטי היה כיצד להכניס את המדען לשטח בריטניה, זאת מכיוון שבריטניה חתומה עדיין על הסכם הגרעין עם איראן, ושירותי המודיעין לא רצו להיראות כמי שסייעו להימלטותו מציפורני משטר האייתוללות והגעתו לבריטניה. באיראן הרגישו בינתיים בהיעדרותו של המדען, ויחידה מיוחדת של משמרות המהפכה האיראניים נשלחה כדי לאתר אותו ולהשיבו בכוח לטהראן.

הפתרון שנמצא היה לעשות שימוש בדרך הים, במסלול הברחתם של מהגרים אחרים. המדען הוחדר לתוך קבוצה של 12 מהגרים איראניים, שחצתה בסירה מתנפחת את התעלה והגיעה עם תחילת שנת 2019 לחוף הבריטי, לאזור קנט, שם חיכו לו סוכני מודיעין בריטיים. לאחר שהמדען מסר לסוכנים את המידע שברשותו על תוכנית הגרעין האיראנית, הוא הוטס לארצות הברית, שם הוא זוכה למקלט מדיני.

תגיות:איראןתוכנית הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה