חדשות יהדות

המנצחים האמיתיים: להקת שלוה הודיעה שלא תייצג את ישראל באירוויזיון בגלל השבת

כדי להימנע מחילולי שבת, הודיעה להקת שלוה כי היא פורשת מההתמודדות לייצוג ישראל באירוויזיון

  • א' אדר א' התשע"ט
(צילום ארכיון: shutterstock)(צילום ארכיון: shutterstock)
אא

יש כבוד: להקת שלוה החליטה להסיר את מועמדותה לתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון". הסיבה מעוררת כבוד: חשש מחילולי שבת במהלך החזרות של האירוויזיון והאירוע עצמו. היום (רביעי) צפויים חברי הלהקה להצטלם לקטע בתוכנית בו יכריזו רשמית על פרישתם.

אמנם הלהקה טרם זכתה בכרטיס לתחרות הזמר האירופית שתיערך במאי בגני התערוכה בתל אביב, אך בכל זאת החליטה לפרוש באופן סופי מהתחרות. יצוין כי הלהקה נחשבת למתמודדת מובילה בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון".

כבר לפני שלושה שבועות, במהלך צילומי התוכנית, התייחסו חברי הלהקה לחשש בו ייאלצו לחלל את היום הקדוש, והעלו בפני ההפקה את האפשרות שיפרשו כדי להימנע מחילול שבת. בתגובה, בתוכנית הובטח להם לנסות ולמצוא פתרון אם הלהקה אכן תיבחר לייצג את ישראל באירוויזיון. בימים האחרונים נבחנו האפשרויות שעל הפרק - אך לא נמצא פיתרון שימנע את חילולי השבת באירוויזיון.

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב נרתמה ופנתה אל איגוד השידור האירופי. "להקת שלוה זוכה לתהודה רבה מאחר שכל חבריה המוכשרים ביותר הם אנשים ונשים עם צרכים מיוחדים, המעלים על נס ערכים אוניברסליים של שוויון וקבלת האחר בחברה", כתבה רגב. "בתוך הלהקה ישנם חברים, יהודים שומרי שבת, שעל פי צו מצפונם ואורח חייהם הדתי מנועים מלהופיע על הבמה בשבת. לפיכך, המשמעות של היצמדות איגוד השידור האירופי לכללים הקשיחים היא פגיעה בשוויון ההזדמנויות של מתחרות ומתחרים פוטנציאלים, שבשל אמונתם הדתית נמנעת מהם האפשרות לייצג על במת האירוויזיון - לא רק את מדינת ישראל אלא גם את העיקרון המקודש, לטעמי, גם לאיגוד השידור האירופי: מתן שוויון ללא הבדלי דת, מגדר, גזע והשקפה דתית. עוד אציין כי הפקת התוכנית פנתה לגורמים המומחים בנושא השבת וזאת כדי לייצר פתרון יצירתי לסוגיה, אך כל מאמציה עלו בתוהו, וזאת בשל העובדה שערך קדושת השבת הוא עקרון על ליהודים שומרי מצוות".

להקת שלוה הוקמה במסגרת עמותה לילדים עם צרכים מיוחדים, והיא כוללת שמונה חברים. חלק מחברי הלהקה מתמודדים עם תסמונת דאון, תסמונת ויליאמס, PDD ועיוורון. 

תגיות:להקהשבתאירוויזיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה