חדשות בארץ

מנכ"ל הרכבת: לציבור הנוסעים צפויות 6 שנים קשות מאוד

לאור התקלות הבלתי פוסקות ברכבת, הנהלת רכבת ישראל השיקה פיילוט הכולל פיצוי אוטומטי לנוסעים באמצעות כרטיס הרב קו. מנכ"ל הרכבת שחר איילון, שיסיים בקרוב את תפקידו, מתח ביקורת על המדיניות הממשלתית: "בפתיחת השנה, אגורה אחת לא הגיעה, לא ממשרד התחבורה ולא ממשרד האוצר"

(צילום: גיל יערי, פלאש 90)(צילום: גיל יערי, פלאש 90)
אא

התקלות ברכבת ישראל נמשכו גם הבוקר. תקלת איתות באזור שפיים במרכיב הרמזורים המסילתיים גרמה לעיכובים ולשינויים בתנועת הרכבות באזור החוף החל מהשעה 7:30. לאחר קרוב לשעתיים של שיבושים כבדים, הצליחו טכנאי הרכבת לתקן את התקלה, ותנועת הרכבות שבה לסדרה בהדרגה.

הרצף הבלתי פוסק של התקלות במערך הרכבות והכעס הגובר של הנוסעים על האיחורים הכרוניים והצפיפות הרבה הביא את הנהלת הרכבת לנקוט היום (שלישי) ביוזמה חדשה: פיצוי אוטומטי לנוסעים שהרכבת שלהם איחרה באופן משמעותי.

"לאחר תקופת פיתוח טכנולוגי לזיכוי ישיר לכרטיס הרב-קו, רכבת ישראל יוצאת היום בפיילוט מיוחד, הכולל פיצוי אוטומטי לנוסעים אשר רכבותיהן איחרו בגין תקלת האיתות הבוקר", נמסר בהודעה מטעם הרכבת.

על פי נהלי הרכבת, במידה והרכבת איחרה ביותר מ- 30 דקות, נוסעיה זכאים לקבל כרטיס נסיעה אחד חינם בקו. במידה ומדובר היה בעיכוב של למעלה משעה, הם יהיו זכאים לשני כרטיסים.

"הפיצוי יינתן באופן ישיר ואוטומטי, תוך 48 שעות, ללא מילוי טופס בקשה, ויתוקף עם הנחת כרטיס הרב קו במכונות הכרטיסים האוטומטיות בתחנות", נאמר עוד בהודעה מטעם הרכבת. "רכבת ישראל מרימה כל אבן, ועושה כל שניתן, כדי לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעינו, תחת האילוצים הקיימים".

ספק אם הודעת הנהלת הרכבת תשכך את התמרמרותם של הנוסעים על התקלות, שמתרחשות לא רק בקו החדש בין ירושלים לנתב"ג אלא גם בקווים נוספים. מי שישלם את המחיר על הכשלים בפעולת הרכבות הוא המנכ"ל שחר איילון, שיסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. בראיון הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב' מתח איילון ביקורת על המדיניות הממשלתית בכל הנוגע לפיתוח הרכבת. לדבריו, הרכבת מתקשה לשרת את נוסעיה מכיוון ש"אין מספיק מסילות, אין מספיק רכבות וגם אין מספיק כסף שהשקיעו. בפתיחת השנה, אגורה אחת לא הגיעה, לא ממשרד התחבורה ולא ממשרד האוצר. כל התקציבים נעצרו. שלחתי להם מכתבים נזעמים". איילון הדגיש כי כדי לפתור את בעיותיה של הרכבת מהשורש, יש צורך בהשקעות עתק: "מערכת האיתות שקרסה היום היא בת 40 שנים. אנחנו מחליפים אותה בעלות של מיליארד שקל. אלו השקעות אדירות".

איילון המשיך וצייר תמונת מצב קודרת של הצפוי לאזרחי ישראל בשנים הקרובות. לדבריו, "הציבור הולך לעבור 6 שנים קשות מאוד", לאור העובדה שלא ייפתחו בהן תחנות וקווים חדשים. בשנים אלו, הבהיר, אמורות להיבנות מסילות חדשות, בין היתר מסילה רביעית באיילון ומסילה מזרחית לאורך כביש 6. בתום בניית המסילות, "תתחיל תחושה של רכבת אירופאית", אך בשלב הביניים "הציבור יראה הרבה מאוד עיכובים בגלל חשמול הרכבת, שמחייב לסגור ולצמצם קווים".

תגיות:תקלותרכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה