חדשות בארץ

המשא ומתן בין חוסן לישראל ויש עתיד: לפיד דורש רוטציה עם גנץ

השבוע המוצלח של בני גנץ בסקרים הוריד את יאיר לפיד מחלומו להחליף לבדו את בנימין נתניהו בראשות הממשלה, אך הוא עדיין דורש מגנץ התחייבות לרוטציה ביניהם בראשות הממשלה כתנאי לריצה משותפת עמו

גנץ, שלשום בראשון לציון (צילום: פלאש 90)גנץ, שלשום בראשון לציון (צילום: פלאש 90)
אא

המגעים בין מפלגות חוסן לישראל ויש עתיד על ריצה משותפת בבחירות לכנסת הולכים ומתקרבים לרגעי ההכרעה, לקראת הגשת רשימות המועמדים לכנסת ב- 21 בפברואר.

המכשול המרכזי בשיחות המתנהלות בין יאיר לפיד ובני גנץ לאיחוד כוחות במחנה השמאל-מרכז הינו רצונם לעמוד בראשות הרשימה, כשכל צד אינו מוכן לוותר לרעהו. אך על פי הדיווח היום (ראשון) בערוץ 20, נראה כי השבוע החולף, שהיה מוצלח מאוד מבחינתו של גנץ – בעקבות נאומו בגני התערוכה והסקרים המחמיאים ביותר לאחר מכן – פגע באופן ממשי ביומרתו של יאיר לפיד להנהיג את גוש השמאל-מרכז.

על פי הידיעה, לפיד גנז את חלומו להחליף לבדו את בנימין נתניהו כראש הממשלה הבא, ומסתפק כעת בדרישה מגנץ להתחייב לרוטציה עמו בראשות הממשלה, במידה ומשימת הרכבתה תוטל על רשימתם המאוחדת. הוא מציע כי בחציה הראשון של הקדנציה יעמוד גנץ בראש הממשלה, ואילו הוא יחליפו בחצי השני של הכהונה. גנץ – בשלב זה, של ההתבשמות מהסקרים, המקנים לו בין 21 ל- 24 מנדטים – אינו מוכן לוותר על כהונה מלאה בראשות הממשלה.

עם זאת, הרמטכ"ל לשעבר ממשיך לגלות נדיבות בהצעותיו לחבירה עם גורמים פוליטיים נוספים, כפי שעשה במשא ומתן שלו עם ראש מפלגת תל"ם, משה יעלון, שהצטרף אליו בשבוע שעבר: הוא הציע ללפיד את תיק החוץ בממשלה הבאה בראשותו, וזאת בנוסף ל- 4 מקומות שישוריינו עבור יש עתיד בעשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת, 5 מקומות בעשירייה השנייה ו- 4 מקומות נוספים בעשירייה השלישית.

יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת, חבר הכנסת עופר שלח, אישר אמש את קיומם של המגעים בין לפיד וגנץ. בראיון לחדשות 13 אמר שלח כי הפערים הקיימים בין שתי המפלגות אינם נובעים אך ורק "משיקולי אגו", כהגדרתו. "יש רצון לממש את האלטרנטיבה השלטונית במדינת ישראל", הדגיש, אך הוסיף כי למרות הסקרים – שפועלים לטובת גנץ – יש עתיד היא זו שצריכה להיות "במרכזה של האלטרנטיבה", וזאת בשל הכוח הגדול שיש לה בשטח, לדבריו.

בתשובה לשאלה האם קיימת אפשרות שבסופו של דבר החיבור בין שתי המפלגות לא יצא לפועל, השיב שלח: "כרגע יש אפשרות לכל דבר. אני לא שולל כלום. בשלב הזה אנחנו מדברים, יש הרבה דברים לברר, לא רק מי יהיה מספר אחת ברשימה".

תגיות:יאיר לפידבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה