חדשות בארץ

50 מתחת לאפס: גל קור קיצוני בארצות הברית

עשרות מיליוני בני אדם מתמודדים עם גל קור קיצוני. טיסות בוטלו, בתי ספר נסגרו, כבישים נחסמו ושירותי ציבור הופסקו. התושבים חשופים להיפותרמיה וכוויות קור, ושלושה אנשים קיפחו את חייהם

שלג בניו יורק, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)שלג בניו יורק, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

תושבי ארצות הברית מתמודדים עם אחד מגלי הקור הקיצוניים שידעה המדינה אי פעם. עד כמה קיצוני? באזורים מסוימים הטמפרטורה צפויה להיות פחות נמוכה מאשר באנטרקטיקה ולרדת עד ל- 53 מעלות צלזיוס מתחת לאפס.

מזג האוויר הקיצוני הביא לשיבושים קשים בשגרת חיי התושבים ואף גבה את חייהם של שלושה בני אדם. עד כה נרשמו כ- 2500 ביטולי טיסות בארצות הברית, מספר אנשים נשדדו ממעיליהם באיומי אקדח והתושבים חשופים לסיכון אמיתי של היפותרמיה וכוויות קור. באזורים מסוימים הנחו הרשויות את התושבים להמעיט בדיבור מחוץ לבתיהם ולהימנע מנשימות ארוכות. חלק מהרשויות סגרו מאות בתי ספר, וההערכה היא כי שירותים נוספים יושבתו בשל מזג האוויר.

החזאים מייחסים את גל הקור להתחממות פתאומית מעל הקוטב הצפוני, שנגרמה על ידי פיצוץ של אוויר חם ממרוקו בחודש שעבר. הרשויות סגרו מאות בתי ספר, וההערכה היא כי שירותים נוספים יושבתו בשל מזג האוויר. באזורים מסוימים של ניו יורק נרשמו פרצי רוחות במהירות של יותר מ- 70 קמ"ש, ואילו במפלי הניאגרה שבגבול ארה"ב-קנדה קפא חלק מהמפל עקב הקור הקיצוני.

השירות המטאורולגי בארצות הברית התריע כי מזג האוויר הקיצוני יכול לגרום לכוויות קור על עור חשוף בתוך פחות מחמש דקות במקומות בהם רוחות קרות יגיעו ל- 50 מעלות מתחת לאפס.

תגיות:ארצות הבריתמזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה