כתבות מגזין

אביב אלוש והיהדות: כל מה שרציתם לדעת על אביב אלוש והיהדות

השחקן אביב אלוש, 36, הוא איש משפחה, נשוי ואב לשלושה ילדים. ליקטנו עבורכם 10 ציטוטים שאמר אביב אלוש על היהדות בראיונות שהעניק לכלי תקשורת שונים

  • כ"ב שבט התשע"ט
אביב אלוש (צילום: תום זואילי / יח"צ)אביב אלוש (צילום: תום זואילי / יח"צ)
אא

1. "אני בא מבית מסורתי, ומאז שאני זוכר את עצמי יש לי חיבור לאלוקים, וזה רק הולך ומתחזק. אנחנו כל הזמן בטיפוס, כל הזמן בשיפור. אני מעדיף צעד אחר צעד, מאשר קפיצה של 200 מטר ואז ליפול".(ראיון ל'מנטה')

2. "נחשפתי לרבי נחמן לפני כמה שנים. באיזה יום שבו שום דבר לא הלך לי. באותו בוקר הפסדתי תפקיד, וקיבלתי טלפון לא נחמד מהבנק. הייתי בדרך לסוכנת שלי בעצבים, וברמזור היו חבר'ה של ברסלב. נתתי להם כמה שקלים, והם נתנו לי ספרון ודיסק. על הדיסק היה כתוב: 'תפסיק להתבכיין ותגיד תודה'. שמתי את הדיסק, ונכנסה בי רוח שטות של שמחה. זה מה שרבי נחמן אומר: 'רע לך? תרקוד', תביא אנרגיות טובות. התחלתי לצעוק 'תודה' באוטו והרגשתי מאושר. באותו היום קיבלתי תפקיד אחר ונכנס לי צ'ק לבנק. הכל השתנה לי ב־180 מעלות". (ראיון ל'מנטה')

3. אביב אלוש מספר על השינוי שעבר עם בני משפחתו בדרך לשמירת שבת וטהרת המשפחה, נקודות האור בדרך התשובה, והיחס הנכון שצריך להינתן לאנשים שרק מתחילים להתחזק. האזינו (באדיבות 'רדיו קול ברמה')

 
4. "אני מניח תפילין בבוקר, כלומר אני קושר את עצמי לבורא עולם. אני הולך לבית הכנסת בערב שבת, ובשבת בבוקר, עושה קידוש, שומר כשרות, ולפני כמה חודשים התחלנו לשמור שבת, כל המשפחה, וזה מדהים".

5. אלוש פרסם ברשתות החברתיות תמונה שלו על רקע קברו של הבעל שם טוב הקדוש, ולצדה כתב: "אין לי מילים". צעד זה הצליח לרגש כמובן את עוקביו ומעריציו, ועד מהרה הפך הפוסט לויראלי וזכה ללמעלה מ-15,000 לייקים, ותגובות מפרגנות במיוחד.

אביב אלוש בקבר הבעל שם טוב (צילום: מתוך דף האינסטגרם של האמן)אביב אלוש בקבר הבעל שם טוב (צילום: מתוך דף האינסטגרם של האמן)

6. "שבת היא אחת המתנות המדהימות ביותר שקיבלנו, וזה ממש לא משנה באיזה בית גדלת".

7. "יש בניתוק הזה איזה שקט, איזה בונדינג משפחתי שאין לו תחליף. אני מציע לכל אחד: נתקו את הטלפון וכבו את השאלטר. זאת מתנה מדהימה. השקט הזה, שמאפשר לך להתרכז רק באנשים שקרובים אליך, מבלי שמשהו ישאב אותך". (ראיון ל'ידיעות אחרונות').

8. "לפעמים גם יש תפקידים שאתה מתמודד עליהם, ואז מגלה שמישהו אחר קיבל. בסופו של דבר אתה לומד שמה ששלך שלך ומה שלא שלך לא שלך, ואם אתה מפנים את זה, הכל הרבה יותר קל".

9. "אמש זכיתי יחד עם אבא שלי ועוד חברים יקרים ללבי, לבקר במקום הכל כך מרגש הזה – קבר יוסף, וכמה התפללתי - שבעיקר נאהב אחד את השני.

10. אלוש מתאר כיצד החיבור הפנימי ליהדות ולאמונה – הפכו אותו לאדם הרבה יותר רגוע. "אני מאוד מודע לאגו שלי ומנסה לא לעבוד ממנו", תיאר. "המקצוע שלי הוא מאוד לא יציב, אבל בסופו של דבר אתה לומד שמה ששלך שלך ומה שלא שלך לא שלך, ואם אתה מפנים את זה, הכל הרבה יותר קל".

אביב אלוש על פרויקט השבת, "פרויקט קסום בעיני". צפו:

תגיות:יהדותאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה