חדשות יהדות

לרגל ט"ו בשבט: תפילה בקבר יוסף

במהלך הכניסה לקבר יוסף בשכם, יידו הפלסטינים אבנים לעבר כוחות צה"ל שאבטחו את המתפללים. שני לוחמים נפצעו קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים

קבר יוסף, תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)קבר יוסף, תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

כ- 2,000 מתפללים הגיעו הלילה (שני) לקבר יוסף בשכם כדי לציין את ט"ו בשבט.

חיילי צה"ל, כוחות מג"ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של המתפללים. במהלך הכניסה למתחם יידו פלסטינים אבנים לעבר הכוחות. שני לוחמים נפצעו קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. התפילות התקיימו כסדרן.

במהלך השהות במתחם הקבר, התקיים במקום טיש ט"ו בשבט. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהיה בין המתפללים שהגיעו לקבר, ניצל את ההזדמנות כדי לשגר מסר לממשלה: "ט"ו בשבט הוא חג של צמיחה, של התחדשות, גם אנחנו מצפים לראות את ממשלת ישראל מאפשרת צמיחה אמיתית בהתיישבות ובכל ארץ ישראל, ובכלל זה גם ביחס לקבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון. הגיע הזמן שממשלת ישראל תממש באומץ את ריבונותה בקבר יוסף ותצמיח את האיזור ההיסטורי החשוב כל כך לעם ישראל".

סגנו של דגן, דוידי בן ציון, אמר: "ברגעי משבר נדרשת מנהיגות. יוסף הצדיק יכול היה לבכות על מר גורלו, גם נזרק לבור על ידי אחיו, גם נזרק לכלא על לא עוול בכפו במצרים, אבל הוא לא נשבר. דווקא כשקשה - צריך לעשות השתדלות גדולה ואז השם עוזר. יוסף מאחד את אחיו, לא נוטר טינה ולא נוקם באף אחד. כך גם אנו היום, פנינו לחיבורים ואחדות לטובת עם ישראל".

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל ביהודה, שומרון והבקעה 30 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

בחטיבה המרחבית "אפרים" התפתחו הפרות סדר אלימות. הפלסטינים השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר חייל צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחות.

וגם זאת הלילה: במהלך סריקות שעשו חיילי צה"ל בחטיבה המרחבית "מנשה" למציאת אמצעי לחימה לא חוקיים, איתרו הכוחות נשק מסוג "קרלו".

תגיות:קבר יוסףצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה