חדשות בעולם

ה- FBI עצר צעיר מוסלמי שתכנן מתקפת טרור נגד הבית הלבן

האשר ג'לאל טאהב, בן 21 מג'ורג'יה, נעצר על ידי סוכני FBI לאחר חקירה שנמשכה קרוב לשנה. הוא הובא לבית משפט והואשם בכוונה לבצע פיגועים נגד מטרות מרכזיות בוושינגטון

הבית הלבן (קרדיט: שאטרסטוק)הבית הלבן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הבולשת הפדרלית בארצות הברית עצרה אמש (רביעי) אדם בחשד שתכנן לבצע מתקפות טרור נגד מטרות מרכזיות בוושינגטון באמצעות טילי נ"ט וחומרי נפץ. על הכוונת שלו היו, בין היתר, הבית הלבן ופסל החירות.

האשר ג'לאל טאהב, מוסלמי בן 21 תושב ג'ורג'יה, נעצר לאחר חקירה של הסוכנויות לאכיפת החוק בארצות הברית שנמשכה קרוב לשנה. הוא הובא לבית משפט באטלנטה, שם הוגש נגדו כתב אישום בפרשה. על פי הידוע, הוא פעל לבדו.

מכתב האישום עולה, כי החקירה נגד טאהב נפתחה במרץ 2018 בעקבות מידע שמסר אחד משכניו בג'ורג'יה ממנו עלה כי הוא נמצא בתהליך של הקצנה דתית. סוכן FBI סמוי יצר עמו קשר בחודש אוגוסט, לאחר שטאהב פרסם הודעה למכירת רכבו. הקשר בין השניים העמיק בהדרגה, וטאהב סיפר לאיש ה- FBI כי הוא רוצה לנסוע למזרח התיכון ולהצטרף לדאע"ש. בהמשך, מכיוון שלא היה ברשותו דרכון, הוא שינה את תוכניתו וסיפר לבן שיחו כי הוא מתכוון לבצע פיגועי טרור בשטח ארצות הברית כנגד מטרות כדוגמת הבית הלבן ופסל החירות.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, טאהב אמר שיחו כי "ג'יהאד הוא המעשה הטוב ביותר באסלאם" וכי "כיום כלל לא מסובך לבצע ג'יהאד". בפגישה אחרת הוא הביע את שאיפתו להיות "שהיד" ולגרום נזק רב ככל שניתן. את מתקפת הטרור תכנן טאהב לבצע באמצעות מטעני נפץ או טיל נגד טנקים. במפגש שהתקיים ביניהם בחודש שעבר, הוא הציג בפני הסוכן תרשים בכתב יד של קומת הכניסה באגף המערבי של הבית הלבן, וביקש את עזרתו בהשגת אמצעי לחימה לביצוע הפיגוע.

בנוסף למתקפה שתכנן על בית הלבן, טאהב חשף בפני הסוכן את רצונו לבצע פיגועים באנדרטת וושינגטון ובאנדרטת לינקולן שבבירת ארצות הברית. הוא אף ציין כי הוא מעוניין לתקוף בית כנסת.

בשבוע שעבר עברה מזימת הטרור של טאהב לפסים מעשיים: הוא אמר לסוכן כי הוא מעוניין להשיג את כלי הנשק בתוך שבוע ולנסוע ישירות לוושינגטון כדי לבצע את המתקפה. הפיגוע היה אמור להתבצע היום. אתמול נפגשו טאהב והסוכן במגרש חנייה בג'ורג'יה עם סוכן FBI מוסווה נוסף, במטרה להחליף את כלי הרכב שלהם תמורת אמצעי הלחימה. לאחר שהעסקה הושלמה, ביצעו הסוכנים את המעצר.

תגיות:ארצות הבריתפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה