חדשות בארץ

לראשונה בהיסטוריה: החל מיום ראשון בית החולים ’מעייני הישועה’ יפעל במתכונת שבת

ההסתדרות הכריזה על שביתת מחאה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. יינתנו טיפולי חירום ומצילי חיים בלבד. עוד סיבה להמשיך להיות בריאים

  • ה' שבט התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי הודעה שהוציאה ההסתדרות, החל מיום ראשון הקרוב (ז' בשבט, 13.1) יינקטו צעדים ארגוניים בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק. הצעדים נעשים על רקע מבוי סתום במשא ומתן של העובדים עם הנהלת בית החולים. הסכסוך נוגע לכ-600 עובדי בית החולים במגוון תפקידיהם.

הסיבה לשביתה המתוכננת היא חוסר בתנאים בסיסיים עבור ציבור העובדים בבית החולים, שמנסה לקבל את זכויותיו החוקיות אך לא זוכה להם, על אף שבחודשים האחרונים מתקיים משא ומתן בין נציגי העובדים לבין ההנהלה, כך על פי הודעת ההסתדרות.

לטענת העובדים עצמם, ההנהלה סירבה שוב ושוב להציע הצעות רלוונטיות שישפרו את תנאי העובדים, ועל כן בלית ברירה הם נאלצים לנקוט בצעד החריף.

עוד על פי ההודעה, החל מיום ראשון הקרוב יעבדו העובדים בכל המחלקות במתכונת שבת בלבד. במידה וההנהלה לא תחזור לשולחן המשא ומתן, יוחרפו הצעדים. יחד עם זאת, מבהירים בבית החולים כי בכל מצב לא יגרמו העובדים למצב של סיכון חיי אדם. כמו כן, תופעל וועדת חריגים שתיתן שירות ככל שניתן במקרה הצורך.

 סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות רפי מסט אומר כי "צר לנו שהגענו לצעדים חריפים אלו, אך אלו יכלו להימנע לו הייתה הנהלת בית החולים מתעשתת ונכונה לתגמל את העובדים בשכר מכבד", אומר.

אהוד בר-תור, חבר ועד הפעולה של עובדי המנהל המשק והפארא-רפואיים, אומר "צרת העובדים היא צרת כלל האוכלוסייה החרדית, ואנחנו מקווים כי הדרך הקשה שלנו תסלול את הדרך לכלל השכירים החרדים ונגיע לשינוי משמעותי ולתנאים מכבדים יותר".

עובדת בחדר ניתוח בבית החולים טענה היום, כי היא עובדת במרכז הרפואי 20 שנה ועדיין משתכרת משכורת מינימום ומגדלת את ילדיה בדוחק. "ההנהלה חיה ברווח גדול, ואילו אני נאבקת בכל חודש כדי שהילדים שלי ילמדו בישיבות הכי טובות", אמרה.

סניטר בבית החולים טוען: "אני עובד 14 שנים במעייני הישועה על שכר מינימום, עוד שנה אני אמור לצאת לפנסיה, ביררתי במשרדים כמה זה יוצא לי, אמרו לי 600 שקל בחודש בלבד - נפלו עלי השמים". 

 אודליה מעודה, רכזת הסקטור החרדי בהסתדרות, מסרה כי היא מצפה ממעסיק חרדי להתנהלות מוסרית ברוח ערכי היהדות. "ההסתדרות עומדת מאחורי עובדי מעייני הישועה ולא תאפשר את המשך הפגיעה בהם ובמשפחותיהם" הוסיפה.

בהסתדרות אף שלחו מכתב התראה מהלשכה המשפטית לאג"מ בהסתדרות. המכתב מיועד למנהל בית החולים שלמה רוטשילד ובו הוא מתבקש לחדול מההתנהלות הקיימת של בית החולים כלפי העובדים. המכתב הגיע לאחר תלונות מהעובדים על קשיים מצד ההנהלה שלא מאפשרת להם לקבל את זכויותיהם.

כזכור, בחודש שעבר גייס בית החולים מעייני הישועה כ-14 מיליון ש"ח בקמפיין גיוס המונים לטובת בניית מחלקת טיפול נמרץ לבית החולים. 

תגיות:בית חוליםהסתדרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה