חדשות בארץ

100 ימים לבחירות: אלו המפלגות החדשות שיתמודדו בבחירות הקרובות

בעוד 100 ימים יתקיימו הבחירות לכנסת ה-21, וכבר צצות מפלגות חדשות כפטריות אחר הגשם. אז אילו מפלגות יתמודדו בבחירות הקרובות? עשינו קצת סדר עבורכם

  • כ"ב טבת התשע"ט
פתחו מפלגות חדשות ויתמודדו בבחירות לכנסת (צילומים: פלאש 90)פתחו מפלגות חדשות ויתמודדו בבחירות לכנסת (צילומים: פלאש 90)
אא

מפלגתו של בני גנץ: "חוסן לישראל"

בעוד 100 ימים יתקיימו הבחירות לכנסת ה-21, וכבר מספר אישים הודיעו על הקמת מפלגה חדשה. הכוכב הפוליטי החדש העולה הוא בני גנץ, שסקרים מנבאים לו אחוזי הצלחה גבוהים. גנץ כבר רשם את מפלגתו החדשה בשם "חוסן לישראל", ובכך הודיע רשמית על כניסתו לפוליטיקה. לדבריו של גנץ, מטרות מפלגתו הן: "המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני, כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות, תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בנושאים הבאים - חינוך, פיתוח תשתיות לאומיות, חקלאות, חוק, משפט וביטחון פנים, מדיניות רווחה, שלום וביטחון". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למפלגתו החדשה של גנץ. "אנחנו לא מתערבים איך השמאל מחלק את הקולות שלו", אמר.

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)

 

מפלגתו של משה יעלון

על פי דיווחים, השבוע צפוי בוגי (משה) יעלון, שר הביטחון לשעבר, להציג את מפלגתו החדשה. יעלון וגנץ צפויים השבוע להכריז כי הם ירוצו לבחירות בשתי מפלגות, אך ברשימה אחת. הסיבה לריצה ברשימה אחת, אך בשתי מפלגות, היא ככל הנראה חילוקי דעות אפשריים בין השניים, כשאחד הנושאים הבולטים בהם הוא האפשרות לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הבחירות. בעוד גנץ לא פסל את האפשרות, יעלון מתנגד לדבר זה, ורואה בהחלפת נתניהו כיעד עליון.

יעלון וגנץ (צילום ארכיון: פלאש 90)יעלון וגנץ (צילום ארכיון: פלאש 90)

 

מפלגתה של אורלי לוי-אבקסיס: "גשר"

בשבוע שעבר הודיע ח"כ אורלי לוי-אבקסיס כי שמה של המפלגה החדשה שלה יהיה "גשר", כשם המפלגה אותה הקים אביה בשנות ה-90 לאחר שפרש מהליכוד. בסקרים האחרונים מקבלת המפלגה החדשה בין שמונה לארבעה מנדטים. 

 

מפלגתו של אלדד יניב: "ארץ חדשה"

מפלגת שמאל חדשה נוספת: אלדד יניב וחבריו לתנועת המחאה הכריזו על ריצה לכנסת, במסגרת המפלגה שכבר רשומה אצל רשם המפלגות בשם "ארץ חדשה". בין חברי המפלגה יהיו: איש השב"כ לשעבר גונן בן יצחק ופעילת העבודה לשעבר דינה דיין. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב יניב: "הגיע הרגע לאנשים חדשים ואמתיים להנהגת המדינה".

אלדד יניב (צילום: פלאש 90)אלדד יניב (צילום: פלאש 90)

 

מפלגתו של רפי לבנגרונד: לאנשים סוג ב'

בשבוע שעבר הכריז רפי לבנגרונד, אביה של קים יחזקאל-לבנגרונד הי"ד שנרצחה בפיגוע בברקן, על החלטתו לפתוח מפלגה חדשה ולהתמודד בבחירות לכנסת. בראיון שהעניק ל-ynet אמר כי מפלגתו תהיה מיועדת לאנשים סוג ב'. "אנחנו מקימים מפלגה של אזרחים סוג ב'. יש הטעייה של הציבור שחושבים שיש פה ימין ושמאל, זה לא נכון. אין ימין ואין שמאל – יש עשירים משני הסוגים. השמאל מיוצג על ידי עשירים והימין מיוצג על ידי עשירים והם מתנהגים לאזרחים כפרה חולבת. יש פה נסיכים ונסיכות והציבור בוחר בהם כל הזמן".

רפי לבנגרונד (צילום: פלאש 90)רפי לבנגרונד (צילום: פלאש 90)

 

מפלגתם של בנט ושקד: "הימין החדש"

אמש התחוללה טלטלה במערת הפוליטית, כאשר שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הודיעו על התפטרותם ממפלגת "הבית היהודי" ועל הקמתם את מפלגת "הימין החדש". השניים הכריזו על הקמת המפלגה במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, והסבירו כי מפלגה זו פונה לחילוניים ימניים. הבוקר דווח כי המפלגה החדשה  צפויה להתאחד עם סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לאחר הבחירות לכנסת ה-21. במהלך המשא ומתן הקואליציוני, יתייצבו שתי המפלגות כבלוק אחד אל מול ראש הממשלה העתידי.

עוד דווח כי לאחר שתוקם הממשלה החדשה, יתלכדו שתי המפלגות לסיעה אחת בכנסת. מטרתם של בנט ושקד, אם כך, בפרישתם מ"הבית היהודי" היא למקסם ככל שניתן את קולות הימין, באמצעות ריצה נפרדת. מפלגתו של בנט תבקש לזכות בכמה שיותר קולות ימניים חילוניים, בעוד שהבית היהודי-האיחוד הלאומי תתמקד בקולות הציונות הדתית.

בנט ושקד (צילום: פלאש 90)בנט ושקד (צילום: פלאש 90)

תגיות:בחירותמפלגות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה