חדשות בארץ

מבצע מגן צפוני: נהרסו המנהרות מכפר כילא למטולה

יום ה- 23 למבצע: אלוף פיקוד הצפון, יואל סטריק, מסר דיווח על התקדמות מבצע 'מגן צפוני'. לדבריו, המבצע עדיין לא הסתיים: "אנחנו ממשיכים בפעולות גלויות וחשאיות לחשיפה ונטרול של תוואי המנהור התת קרקעי של חזבאללה"

  • י"ט טבת התשע"ט
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

עדכון למבצע 'מגן צפוני': ביום ה- 23 לפתיחת המבצע לחיסול המנהרות מלבנון לצפון הארץ מעדכנים מפקדי צה"ל על התקדמות המבצע. אלוף פיקוד צפון, יואל סטריק: "סיימנו את תהליך הנטרול וההשמדה של המנהרות מכפר כילא לשטחים הקרובים למטולה. אנו קובעים שהמנהרות שחיזבאללה חפר מכפר כילא למטולה נוטרלו והושמדו".

האלוף ציין שבמסגרת תוכנית כיבוש הגליל של נסראללה, הופץ ב- 2013 סרטון שמראה שחזבאללה מתכנן פעולה בצפון הארץ שכוללת פעולה קרקעית,  תקיפה מהים ופגיעה ביכולות צה"ל ובאזרחים. הרכיב הסודי שהיה לתוכנית הוא המנהור התת קרקעי.

האלוף סטריק מבהיר: "בסרט שהופץ נסראללה לא דייק. הוא הסתיר את תוכנית מטולה למשל. תכנן לבצע ירי, ולהשתמש במנהרות שחפר כדי להיכנס למטולה ולנסות לפגוע ביישוב ובכוחות צה"ל שמגיעים מציר הצפון". באשר להשמדת המנהרה היום: "עשינו שורת פעולות- הגנה: מיצוק, חישוף. אבן משתלבת, החומה שבונים. ועכשיו החשיפה הנטרול וההשמדה של המנהרות שהובילו מכפר כילא למטולה. את המנהרות האלה להבנתנו לא ניתן יהיה להשמיש. פעלנו בשורת כלים לטיפול במנהרות, את הפיצוצים כבר ראיתם. פה מדובר בהכנסת חומרים".

"במהלך פעולת הנטרול שהושלמה היום, ניתן לראות את מפעל הבלוקים, אנחנו נפרסם היום תמונות של מפעל הבלוקים הזה מוצף במלט כתוצאה מהחומרים שהוכנסו. למרות הניסיון של חיזבאללה למנוע את זה, זורמים עכשיו ברחובות כפר כילא הרבה קובים של מלט מהמנהרה הזו".

אנשי חיזבאללה במבוכה קשה

לדברי אלוף פיקוד צפון המלט בשטח מוכיח את הקשר בין הפיר לבין מפעל הבלוקים וחיזבאללה: "יש עוד מספר נקודות בכפר כילא שהגיעו אליהם החומרים מהמנהרה הזו ומנהרות נוספות, החומרים פרצו ולמעשה ממלאים את הרחוב. זאת הוכחה נוספת למי שצריך לשקרי חיזבאללה, הממשל הלבנוני, האוכלוסייה בדרום לבנון שחיזבאללה בונה להם מנהרות מתחת לבית, והעובדה שהוא מפר כמובן את 1701 ומשתמש בתושבי הכפר כמגן אנושי".

לדבריו, אנשי חיזבאללה שרויים במבוכה קשה: "אני חושב שהתמונות האלה יגרמו לזה שממשלת לבנון כבר לא תוכל להתעלם מהנושא. הניסיון של חיזבאללה לחסום את המנהרות לא החזיק, ואיפה שתכננו לנטרל אותן באופן הזה הן טופלו לכל אורכן".

הוא הוסיף כי צה"ל העביר ליוניפי"ל מידע על יותר מפיר אחד בצד השני. "מאמין שתושבי כפר כילא רואים ביומיים האחרונים שזורמים להם חומרים ברחובות והם יתחילו לשאול שאלות, יש לי סיבות טובות להניח שזה כבר קורה".

לסיכום הוא אומר: "יש פה אפקט מערכתי, צה"ל באמצעות טכנולוגיה ויכולות מבצעיות מודיעיניות חשף פרויקט מסווג. ייקח לחיזבאללה הרבה זמן לתחקר, להסיק מסקנות, ולחשוב מה הדבר הזה שעושה. אנחנו גם לא ננוח על השמרים".

המבצע נמשך על פי התוכנית: "המבצע לא הסתיים. אנחנו ממשיכים בפעולות גלויות וחשאיות לחשיפה ונטרול של תוואי המנהור התת קרקעי של חזבאללה משטח לבנון לשטח ישראל".

תגיות:מנהרותמבצע מגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה