עובדות שלא ידעתם

הידעתם שביפן יש כביש שעובר בתוך בניין?

איך מנגנים על כוסות מים? האם לפיל באמת יש זיכרון של פיל? ואיך משתנה צבע האש? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שביפן יש כביש שעובר בתוך בניין? מגדל השער שנמצא בעיר היפנית אוסקה, הוא בניין גדול, ש-3 מתוך קומותיו משמשות, למעשה, כמעין מנהרה דרכה עובר כביש מהיר. המנהרה בנויה כך שתבודד את רעש התנועה.

2. הידעתם שעז הבר היא מטפסת נועזת? עיזי הבר מטפסות על הרים, על עצים וגם על סכרים גבוהים ומסוכנים, על מנת להשיג מזון. הן מטפסות על סכרים ומלקקות את אבני הסכר, על מנת להשיג מינרלים ומלחים.

3. הידעתם שאפשר לנגן שירים שלמים באמצעות כוסות מים? אמנים בתחום מפיקים צלילים באמצעות העברת אצבע רטובה על שפתה של כוס המלאה בחלקה במים. כמות המים בכוס קובעת את גובה הצליל, וכאשר משלבים מספר כוסות, ניתן לנגן יצירות שלמות על גבי הכוסות.

4. הידעתם שלפיל יש זיכרון של פיל? כן, הביטוי "זיכרון של פיל" מגיע מהעובדה שהפיל אכן מסוגל לזכור פרטים שונים במשך שנים רבות. כך, למשל, תועדה פילה מנהיגת עדר שחפרה וגילתה מקור מים, אותו זכרה מן הימים שבהם צעדה במקום כפילה צעירה.

5. הידעתם שהאלמוגים הם בעלי חיים? רבים חושבים שהאלמוגים היפהפיים שבמעמקי הים הם צמחים. אך למעשה, מדובר בבעלי חיים חסרי חוליות, ובעלי מראה מרשים במיוחד.

6. הידעתם שאש יכולה להאיר במגוון צבעים? אש נוצרת כתוצאה מחמצון מהיר של גזים שונים. הצבע של האש משתנה כתוצאה מן החומר הנשרף ומן הגזים שנוצרים בשריפה. לכן לעיתים האש נראית אדומה או צהובה, ובמקרים אחרים היא נראית כחולה יותר.

7.הידעתם שיש יותר מ-100,000 זני פטריות בעולם? הפטריות נראות כצמחים, אך הן מהוות מחלקה נפרדת בעולם הצומח והחי. הפטריות סופגות את מזונן דרך שטח גופן. ישנם זנים רבים מאד של פטריות, רובן חד תאיות וחלקן רב תאיות. ישנן פטריות המיועדות למאכל, ואילו אחרות עלולות להיות רעילות ממש. ישנם גם סוגים של פטריות שמתפתחות על הגוף, בעיקר בתנאים של לחות.

תגיות:עובדות שלא ידעתםאלמוגיםאש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה