חדשות בארץ

הפלסטינים התפרעו על גדר המערכת, קטאר תמשיך בהעברת הכספים לעזה

רוחאני והנייה תקפו את ישראל, אדלשטיין תקף את איראן, ונמשכות ההפגנות בצרפת נגד מדיניותו הכלכלית של הנשיא עמנואל מקרון. כל מה שחשוב לדעת

אא

קרוב ל- 9,000 פלסטינים השתתפו אתמול (שישי) בהפגנות לאורך גדר המערכת ברצועת עזה. עשרות מטענים, רימונים ואבנים הושלכו לעבר חיילי צה"ל, שהגיבו על פי הוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה מסר על 14 פצועים.

ברצועה מדווחים כי אזרחים קיבלו שיחות טלפון בהן הוזהרו שלא למסור מידע על הכוח הישראלי המיוחד שפעל בעומק הרצועה. כזכור, החמאס פרסם שלשום מידע על חברי החוליה, וכן תמונות שלטענתו מופיעים בהן אנשי הכוח. הצנזורה הצבאית הוציאה הודעה חריגה בה ביקשה מהציבור ומכלי התקשורת שלא להפיץ את המידע, שלדבריה "עלול לסכן חיי אדם ולהביא לפגיעה בביטחון המדינה".

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח היום כי החמאס הצליח למצוא מכשיר ריגול שחיילי הכוח הישראלי התכוונו להרכיב באזור ח'אן יונס. בנוסף, ארגון הטרור מנסה לאתר משאית, שלטענתו הכוח הישראלי עשה בה שימוש במהלך פעולתו בשטח הרצועה.

ועוד דיווח ב"אל-אח'באר": קטאר החלה בהכנות להעברת התשלום השני של כספים לרצועת עזה. 15 מיליון הדולר הנוספים צפויים להגיע לרצועה בתחילת החודש הבא. כך מסר גורם בחמאס לעיתון הלבנוני.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום כי ישראל הינה "גידול סרטני" שנוצר על ידי מדינות המערב אחרי מלחמת העולם השנייה כדי לקדם את אינטרסיהן במזרח התיכון. דבריו של רוחאני נאמרו בנאום שנשא בוועידת האחדות האסלאמית השנתית באיראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב, לאחר צאת השבת, על הדברים: "ישראל יודעת היטב להגן על עצמה מפני המשטר הרצחני באיראן. דברי השטנה של רוחאני שקורא להשמדת ישראל מוכיחים שוב מדוע אומות העולם צריכות להצטרף לסנקציות נגד משטר הטרור האיראני שמאיים גם עליהן".

בנאום וידיאו ששודר מרצועת עזה לבאי הוועידה באיראן, תקף ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, כל ניסיון לנורמליזציה של היחסים עם ישראל. "המשטר הציוני הוא האויב מספר 1 שלנו", אמר, "לאויב הציוני יש תוכנית מדממת לגבי ירושלים ואנחנו צריכים להגן על העיר".

העיתון "אל-ג'רידה" היוצא לאור בכוויית דיווח כי דאע"ש השתלט על משלוח נשק בחצי האי סיני שהיה בדרכו מאיראן לחמאס ברצועת עזה. על פי הדיווח, המסתמך על גורם בטחוני מצרי, המשלוח כלל טילי "קורנט" ונשקים מתקדמים נוספים מבוססי-GPS.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי ארצו מוכנה לארח פגישה בין הפלסטינים לישראל ולתווך ביניהם. לברוב אמר את הדברים בכנס "דיאלוג במזרח התיכון" (MED) שנערך ברומא.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השתתף אתמול בכנס MED ונאם בפני נציגי מדינות המזרח התיכון. הוא קרא לנוכחים להתאחד נגד האיום האיראני: "אתם אולי תשאלו אותי מדוע אני ממשיך ומדבר על איראן, אולי – תגידו – עד כדי אובססיה. ובכן, כבן לשני ניצולי שואה – כאשר אנשים מאיימים להרוג אותי פעם אחר פעם, אני נוטה להאמין להם. קראו לזה איך שתרצו, אבל הכחשת השואה החוזרת ונשנית והרטוריקה האנטישמית של מנהיגי איראן אינן רק מילים. איראן עובדת קשה כדי לבסס נוכחות בלבנון, ברצועת עזה ובסוריה. לישראל אין גבול עם איראן, אבל איראן פועלת בעקביות ובנחישות ליצירת גבול עם ישראל". עם הגעתו של אדלשטיין, עזב שר החוץ של איראן, מוחמד ג'ואד זריף, את המלון בו התקיים הכנס. אדלשטיין כתב לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו: "זריף לא מסוגל לשמוע את האמת, ולהתמודד עם העובדה שהוא מייצג מדינה שמפיצה שנאה וטרור בכל העולם".

תושב ברלין כבן 95, ששירת כשומר במחנה מאוטהאוזן שבאוסטריה בשנים 1945-1944, הואשם אתמול על ידי התביעה הגרמנית בסיוע לרצח של יותר מ- 36,000 בני אדם.

אלפי בני אדם הפגינו היום בפריז בירת צרפת במחאה על הכוונה להמשיך ולהעלות את מחירי בדלק ב- 1 בינואר ונגד מדיניותו הכלכלית של הנשיא עמנואל מקרון. במהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים לשוטרים, שעשו שימוש בגז מדמיע ובזרנוקי מים על מנת למנוע מהם לפרוץ את המחסומים שהציבו ולהגיע לאזור ארמון האליזה. מחאת המפגינים, שהחלה בסוף 2017, זוכה לכינוי "האפודים הצהובים" – על שם האפודים הזוהרים בצבע צהוב שהם עוטים על עצמם. בשבוע שעבר יצאו קרוב ל- 300 אלף מפגינים לרחובות ברחבי צרפת וחסמו כבישים במחאה על מחירי הדלק הגבוהים ועל כוונת הממשלה להמשיך ולייקר את המחירים. חסימת הכבישים גרמה לעימותים בין מפגינים ונהגים, שניסו להיחלץ ולהמשיך בדרכם. למעלה מ- 400 בני אדם נפצעו במהלך ההפגנות. באחת ההפגנות נרשמה גם תקרית קטלנית: נהגת שדרכה נחסמה ומפגינים הכו על גג מכוניתה, נכנסה לבהלה, האיצה את רכבה, פגעה בשגגה במפגינה בת 63 וגרמה למותה.

הודות לגשמי הברכה שירדו בסוף השבוע, מפלס הכינרת עלה ב- 1.5 ס"מ. כבישים מרכזיים בדרום הארץ נחסמו לתנועה בשל הצפות נחלים.

תחזית מזג האוויר

הלילה ימשיכו לרדת גשמים מקומיים, בעיקר באזור החוף. ייתכנו סופות רעמים יחידות.

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית. עדיין ייתכן גשם מקומי, ברובו קל. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. בבוקר ייתכן טפטוף בצפון ובמישור החוף. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום שלישי יהיה נאה עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. הטמפרטורות ימשיכות לעלות ויהיו רגילות לעונה.

תגיות:יולי אדלשטייןעמנואל מקרוןסרגיי לברוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה