עובדות שלא ידעתם

הידעתם ש"כח סוס" נמדד באמצעות סוסים?

מה עושה הבואש לאויביו? ואיך משמיע הצרצר את קולו המיוחד? 7 עובדות מפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שאפשר לייצר חשמל באמצעות מים? האנרגיה שיוצרת את זרימת המים יכולה להמיר את עצמה לצורות אחרות של אנרגיה. באמצעות תחנת כוח הידרו אלקטרית שבה טורבינה וגנרטור, משתמשים באנרגיה שנוצרת מנפילת המים ממקום גבוה למקום נמוך – והופכים אותה לחשמל.

2. הידעתם שהבואש הוא אכן בעל חיים מבאיש? מנגנון ההגנה של הבואש מפני אויבים הוא ייחודי. כאשר הבואש חש בסכנה הוא מתיז סילון של נוזל בעל ריח רע מאוד על אויביו. הריח נורא כל כך שבעל החיים (או האדם) מתרחק מיד. הריח הנורא דבק בבגדים של בני אדם במשך זמן רב מאד.

3. הידעתם ש"כוח סוס" נמדד באמצעות סוסים? ההגדרה של "כוח סוס" הוגדרה על ידי ג'יימס וט. הוא גילה שסוס אחד יכול להרים 33,000 ליברות לגובה של רגל אחת. הוא השווה את היכולות האלה לפעולות של המכונות שייצר, וכך תבע את המושג "כוח סוס".

4. הידעתם שכתב חרטומים הוא באמת כזה? כיום מכנים כתב לא ברור בשם "כתב חרטומים". המקור לביטוי זה הוא הכתב של חרטומי מצריים, שהוא מורכב ומסובך עד כדי כך, שחלקים גדולים ממנו לא פוענחו על ידי ארכיאולוגים עד היום.

5. הידעתם שהצרצר שר עם הכנפיים? הצרצרים מפיקים צליל מיוחד אשר מזוהה עמם. אולם הצליל הזה אינו מופק מפיהם, אלא דווקא מכנפיהם העליונות. כאשר הצרצר משפשף את כנפיו זו בזו, נוצר הצליל המיוחד והמוכר.

6. הידעתם שהיערות מסייעים לחקלאות? באזורים שבהם אין עצים, האדמה אינה סופגת היטב את מי הגשמים, כך שאי אפשר לזרוע בה. אולם העצים שביערות מסייעים לאדמה לספוג היטב את מי הגשמים, וכך מועילים גם לשטחי האדמה הסמוכים ליער.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. הידעתם שמלכת הנמלים רואה טוב יותר מהנמלים הפועלות? הנמלים מנווטות בעיקר באמצעות המחושים שלהן ולא באמצעות חוש הראייה מפני שיש להן עיניים שאינן מפותחות מאד. למלכת הנמלים, לעומת זאת, ישנן 2 עיניים נוספות על השתיים הרגילות, ולכן היא רואה טוב יותר מן הפועלות.

תגיות:בואשעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה