לאישה

רצתה למול את בנה, והאחות המליצה לה על... אח ערבי

אלישבע אלקפרוב חוותה לידה טראומתית במיוחד. דווקא האירוע הקשה הזה, הוביל אותה בחזרה אל היהדות

  • ל' כסלו התשע"ח
אא

אלישבע אלקפרוב, היום בת 30, עלתה לארץ מוקראינה בגיל 14. הוריה לא ידעו מאום על היהדות, וכך גם היא עצמה. כאשר הגיעה לארץ, החלה ללמוד בבית הספר החילוני לסיעוד, ודווקא שם החלה להכיר את יהדותה.

מדריכות יהודיות בתיכון סייעו לה בלימודים, כאשר באחד הימים ראתה אלישבע את אחת המדריכות מתפללת. היא שאלה את המדריכה לפשר מעשיה, והשיחה התגלגלה לנושאים יהודיים רבים, ואלישבע החליטה לרכוש לעצמה סידור, ולהתחיל להתפלל מידי יום.

עם הזמן, החלה אלישבע גם להדליק נרות שבת, לשמור על כשרות, ולקיים עוד ועוד מצוות. אמה של אלישבע לא התנגדה, ואלישבע הלכה והתחזקה.

אך בבגרותה, חזרה אלישבע והתרחקה מן התורה והמצוות. היא נישאה, וזמן מה לאחר מכן גילתה שהיא עומדת ללדת בן בכור.

 

לידה טראומתית במיוחד

אלקפרוב הגיעה לחדר הלידה, ודבר לא הכין אותה מראש לטראומה שחוותה. הלידה היתה קשה במיוחד, וכאילו לא די בכך, הצוות הרפואי התייחס אליה בחוסר מקצועיות, והיא חשה כשפן ניסיונות של ממש. היא קבלה זירוז פעמיים, התנסתה בגז צחוק ובאפידורל, בשלב מסוים הוחלט על לידת ואקום שלא הצליחה, ולאחר שעות ארוכות, כאובות ומלחיצות – היא הועברה לניתוח קיסרי.

הלידה הטראומתית השפיעה על אלישבע באופן חריף מאד, ולאחר הלידה, היא לקתה בדיכאון עמוק וקשה. היא אמנם קבלה עזרה צמודה מאמה, אך הימים היו קשה מנשוא, והיא חשה על סף שיגעון.

לאחר הלידה, עלה באלישבע הרצון להכניס את בנה שנולד לה בבריתו של אברהם אבינו. היא פנתה לאחות בבית החולים, על מנת לשאול אותה כיצד ניתן לבצע את הברית, והאחות המליצה לה על… אח ערבי של בית החולים, אשר מוסמך לבצע ברית רפואית… אלישבע הזדעזעה, וסרבה בתוקף. היא רצתה ברית יהודית בלבד.

חברה טובה של אלישבע המליצה לה לפנות לארגון "ברית יצחק", על מנת למול את בנה, וכך היה. זמן קצר לאחר מכן, הגיע מאוקראינה חבר טוב של בעלה, אשר חזר בתשובה זמן מה קודם לכן, דרך ארגון הידברות. כאשר שמע החבר על הדיכאון שבו נמצאת אלישבע, הוא המליץ לה לצפות בהרצאות באתר הידברות.

משם, הכל היסטוריה. ההרצאות סייעו לאלישבע לחזור לעצמה, ולהיאחז בדבר מה אמיתי ומוחשי. אלישבע החלה לחזור לקיום המצוות אותו זנחה, ואט אט, בעבודה עצמית ממושכת, הצליחה לצאת מתוך הדיכאון בו שקעה.

"לא משנה מה אדם עובר בחייו", מסכמת אלישבע את סיפורה, "החכמה היא להרים את העיניים אל ה', ולהתפלל אליו, כי רק הוא יכול לעזור".

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:ברית מילההפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה