מעניין

פסח: טיפים לניקיון - של הרגע האחרון

בלחץ מהניקיונות לפסח? קבלו מספר טיפים קלים שיעזרו לכם לעשות את הפינישים, בצורה טובה ויעילה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

הסרת מדבקות מסט חדש של כלים שצריכים טבילה

השרו את הכלים בכיור מלא במים עם נוזל לניקוי כלים, ושפכו פנימה כמה טיפות של מי חמצן. המתינו כחצי שעה, וראה זה פלא: המדבקות יוסרו מאליהן - בקלות, ומבלי להשאיר סימנים על הכלים. 

הסרת מדבקות - כיור מלא במים, נוזל ניקוי ומי חמצןהסרת מדבקות - כיור מלא במים, נוזל ניקוי ומי חמצן

 

ניקוי האמבטיה באמצעות פירות הדר

הטיפ הזה אמנם יעיל במיוחד, אבל מחשש ל'בל תשחית' של הפירות - אמליץ להשתמש בו באופן מבוקר, ולהעדיף את הפירות שעומדים על סף ריקבון. ממילא האפקט יישאר אותו הדבר. ראשית, פזרו מלח שולחן על המשטח שאותו אתם רוצים לנקות. לאחר מכן, בעזרת חצי אשכולית או לימון - קרצפו את המשטח עם חלקו הפנימי של הפרי. שטפו במים והרי לכם משטח נוצץ כחדש.

 

  

הסרת כתמי טושים מרהיטים ומרצפות

הילדים הקטנים החליטו להפגין את כישורי הציור שלהם על הרהיטים והמרצפות? אל יאוש. גם לזה נמצא פתרון יעיל וקל. מרחו משחת שיניים (רצוי לבנה) על המשטח 'הנגוע'. המתינו בין 5-10 דקות, ונקו בעזרת מטלית לחה. עובד יפה, נכון? שתפו חברים אם כך. 

 

 ניקוי לגו ושאר צעצועים מיניאטוריים

 ילדים זה ילדים, ואי אפשר למנוע מהם לשחק בזמן האוכל. כך שסביר להניח שלא יהיה קשה כל כך למצוא שלל שאריות חמץ במשחקים שלהם. איך מנקים? הכניסו את כל הצעצועים הקטנים לשקית כביסה מבד, אטמו אותה היטב והכניסו למכונת הכביסה או למדיח הכלים. התוצאות? יפתיעו אתכם. 

 

ניקוי שאריות שומן מארונות המטבח

הצטברות של אדי בישול על ארונות המטבח או לכלוך מידיים מלאות במזון שבאות עמם במגע תמידי - זה דבר שאנחנו מתמודדים איתו כל השנה. גם אם מנקים את המשטחים הגדולים, בפסח חשוב להקפיד על הגעה לאזורים קצת יותר בעייתיים. איך עושים זאת? ערבוב של כף שמן עם שתי כפות אבקת אפייה תיצור את התמהיל שאנחנו צריכים. מרחו את התמהיל על מברשת שיניים ונקו היטב במקומות הפנימיים. 

 

הברקת מצעים לבנים

כתוצאה משימושים חוזרים ונשנים, עם הזמן, נוטה גוון המצעים הלבנים, להצהיב. אם נכבס אותם בתערובת של כוס אבקת כביסה, כוס אבקת מדיח כלים, חצי כוס מלח וחצי כוס אקונומיקה - נוכל להחזיר את 'הצבע' המקורי, ולהעלים את כל הכתמים הצהובים. נסו והיווכחו. 

 

חידוש רהיטי עץ שרוטים

כדי לחדש רהיטי עץ, נטבול מטלית בחצי כוס חומץ מהולה בחצי כוס שמן זית, ונעביר בעדינות על הרהיט. 

 

הברקת כתמים עיקשים באסלה - בעזרת קולה

אם גם אתם נואשתם מכתמים עיקשים בתוך האסלה, שמסרבים לרדת עם חומרי הניקוי המצויים בשוק - נסו לשפוך פנימה כוס גדולה של קולה (המכילה ריכוז גבוה של חומצה ציטרית). המתינו שעה קלה והורידו את המים. את אותה השיטה, אגב, ניתן להעתיק למספר רב של וריאציות כגון: ניקיון מחבתות שומניות, ניקוי פירורים עיקשים שהצטברו בין חריצי הרצפות, הסרת כתמי שמן מבגדים ובדים, הסרת חלודה ועוד. 

 

הברקת תריסים בעזרת חומץ

סבורים שרק אקונומיקה יעילה לניקוי תריסים, אך סובלים מהריח העז שלה? נסו את הטיפ הבא: בקערה קטנה ערבבו חצי כוס חומץ עם חצי כוס מים חמים. טבלו מטלית או גרב ישנה בתוך התמהיל. והרי לכם ניקיון מושלם, נטול שאיפת ריחות 'כימיקליים' חריפים ובלתי נסבלים. 

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה