מעניין

ההורים נדהמו: הילדות גזרו את שטרות הכסף, 'כדי שיהיה יותר'

ילדות קטנות מצאו פתרון יצירתי למדי, לעזור להוריהם בהתמודדות עם המצב הכלכלי הקשה: הן לקחו מספריים, והחלו לגזור למעלה מ-2,000 ש"ח - כדי ש'יהיה יותר כסף', לדבריהן. האם בנק ישראל יסכים להתחשב במצב, ולהחליף את השטרות הגזורים?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ילדים הם שמחה, אבל לא רק. עולמם הפנימי מורכב מדמיון פורה ויצירתיות בלתי נלאית, בפרט כשזה מגיע לכסף. הרי מי לא היה רוצה לקנות את כל המשחקים/הבגדים/הממתקים שבעולם, בלי לשמוע 'אין לי כסף'?

כך ארע השבוע עם שתי ילדות קטנות ומתוקות, שרצו לעזור להוריהן להתמודד עם המצוקה הכלכלית. ברוב תושייתן, מצאו הילדות שיטה מיוחדת במינה להגדלת סכום הכסף שמצאו בביתן, בסך כולל של למעלה מ-2,000 ש"ח: הן גזרו את השטרות להמון חתיכות קטנות, זאת 'כדי שיהיה יותר כסף'.

כשגילו ההורים את ההפתעה הלא נעימה, החליטו לכתוב לבנק ישראל, מכתב שיגולל את הקורות אותם. בתגובה, התבקשו ההורים לשלוח את כל השטרות הגזורים לצורך בדיקתם, וכעבור מספר ימים הגיעה התשובה הסופית.

מסתבר שבבנק ישראל ישנה תקנה שאומרת כך: "מטבע שנפגם אגב שימוש והומצא לבנק למעלה מחציו, בחתיכה אחת או בכמה חתיכות, יחליפנו הבנק בהליך חוקי שווה ערך, ובלבד שהוכח להנחת דעתו של הבנק, שהחתיכות שהומצאו הן חלקים מאותו מטבע".

לדברי מחלקת המטבע בבנק ישראל, על אף שבמקרה דנן לא מדובר במטבע שנפגם – לאחר שהשטרות נבדקו, הוחלט להחליף אותם ולזכות את חשבון ההורים בסכום הרלוונטי, במקום השטרות שנגזרו.

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה