חדשות בעולם

אובמה ממשיך לסייע ביטחונית לישראל – אנשי מילואים יפוטרו

מדוע ממשל אובמה ממשיך לתקצב את ישראל מבחינה ביטחונית, וזו מצדה תפטר 2,000 אנשי מילואים? לרמטכ"ל גדי איזנקוט יש תוכניות רחבות היקף

אא

גורמים רבים מיהרו להספיד את קשרי ישראל – ארצות הברית בעקבות מהלכים אותם הוביל בנימין נתניהו וגרם למתיחות עם הנשיא אובמה. הבוקר (שלישי) מעריך גורם ביטחוני ישראלי בכיר, כי למרות המשבר ביחסים בין המדינות,  לא תיווצר השפעה שלילית על הסיוע הכספי אותו מעבירה אמריקה למערכת הביטחון בישראל.

הבכיר שמעורה היטב בתחום עסקאות הביטחון והנשק, ואמר כי לא רק שהדבר לא ייפגע, "הסיוע הביטחוני לישראל עלה בימיו של הנשיא האמריקני ברק אובמה וגם בשנה הנוכחית אנו עדים לעליה בהיקף הסיוע".

הסיוע מארה"ב יימשך (צילום: פלאש 90)הסיוע מארה"ב יימשך (צילום: פלאש 90)

נשמע אם כן תמוה, מדוע הרמטכ"ל החדש, גדי אייזנקוט, מדבר על ''עידן חדש'', במסגרתו יפוטרו אנשי מילואים. ישנה הוראה חדה וברורה, ''להגדיל את היקף האימונים ככל שיידרש ובכל היחידות: ים, יבשה, אויר, עורף, סדיר ומילואים", אומרים גורמים ביטחוניים.

''אנחנו חייבים להשלים את כל הפערים שנוצרו עם צמצום ימי וכמות האימונים בשנה האחרונה ובזו שלפניה, כדי שנהיה מוכנים לכל תרחיש".

כ-2,000 אנשי קבע שיפוטרו, יגרמו להגדלת התקציב. הפיטורין יחסכו למשק בתוך התוכנית הרב שנתית החדשה - כחמישה מיליארדי שקלים.

"התוכנית הרב שנתית שתכנס לתוקפה לקראת סוף השנה על פי הנחיות ועדת לוקר, תסמן את הצבא החדש, זה של אייזנקוט- הרבה יותר אימונים, פחות הצטיידות ופיתוח. יותר מטוסים ללא טיס על חשבון מטוסים מאוישים, וצמצום בהכשרת הלוחמים משמונה חודשים לשישה, דבר שיחסוך כסף רב והאצת תוכנית הקיצוץ כאמור בכח האדם".

תגיות:ברק אובמהאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה