חרדים

חי על חשבונך. האומנם?!

מי שמאמין שהחרדים חיים על חשבונו מופנה לחוקים ולתקנות ולגזירות שנועדו להשאיר אותם מתחת לקו העוני. לא בזכות, אלא למרות המשטר העוין החרדים חיים ומתפתחים. ישראל אייכלר בטור נוקב

אא

רוב העמים שבהם ישבו היהודים בגולה האמינו שהיהודים מנצלים אותם ואוכלים את לשד אדמתם. הרעיון שהגוי מפרנס את היהודי, הבטלן והנצלן, שאינו משלם מיסים ונושך נשך מן הגויים היה יסוד מוסד ביחסים בין יהודים לסביבתם. אלה שאימצו את תרבות הגויים מאמינים גם היום שהם מפרנסים את החרדים, החיים על חשבונם.

אויבי החרדים הפנימו את רגשות האשמה על היותם יהודים, ואין הבדל בין שנאת הגויים ליהודים לשנאה המבעבעת נגד החרדים. כשאני רואה את העוני בפולין ובאוקראינה, אחרי יובל שנים מאז נפטרו שלוש מיליון יהודים שאכלו את לחמם, אני שואל היכן השפע המובטח לאחר שהשתחררו מן היהודים? ומה יקרה במדינה הזאת, לאחר שתשתחרר מן החרדים.

ספק אם יש טעם לנסות ולשכנע את הציבור שאיש מהם אינו מפרנס את החרדים. אין סיכוי לשכנע במספרים שהאזרח החרדי נאבק על פרנסתו בקשיים גדולים יותר משכניו החילונים. קל יותר לשכנע את הפלשתינים שיפו שייכת ליהודים מלשכנע את צרכני התקשורת החילונית שהחרדים מקופחים.

בכל זאת אציג מספר שאלות לקורא האינטליגנטי שאינו שטוף שנאה, ואני מאמין שיש גם רבים כאלה:

א. האם בדקת פעם בעצמך את המספרים בספרי התקציב וערכת השוואות, או שסמכת על עיתונאים וכלכלנים אכולי שנאת חרדים, שבולשים במספרים באופן מגמתי ומוצהר נגד החרדים?

ב. האם אתה יודע שסטודנט המשלם שכר לימוד גבוה מתוקצב בסכום העולה פי ארבעה מתלמיד ישיבה המקבל דמי כולל? ההבדל הוא שכספי האוניברסיטאות עוברים לשכר המורים וצוותי המחקר והתחזוקה, בעוד בכספי הישיבות מחלקים אוכל לתלמידים ומלגות לאברכים הנשואים.

ג. האם שמעת שהמדינה משלמת תמיכות סעד לרבבות משפחות הרוסות בגלל תרבות הפשע, בסכום העולה על הקצבה הזעומה שמקבלת משפחה שאביה לומד תורה? האם ידעת כי 700 מיליון שקל עולה לנו שירות בתי הסוהר מדי שנה, ומספר החרדים בהם זעום עד שקשה להשיג שם מניין חרדים לתפילה.

ד. לפני שהאשמת את היהודים שבזכותם ובשמם דרשנו הכרה עולמית בזכותנו על ארץ ישראל, האם ערערת על מחיר עלייתם של מאות אלפי גויים, המקבלים דירות וסל קליטה והוצאות בריאות ורווחה במיליארדי שקלים?

ה. כבן מיעוט נרדף אני סולד מן ההתקפות על המיעוט הקיבוצי. אבל כאשר אדמות הקיבוצים והמושבים הופכות לאוצרות קורה ואפילו יושבי דירות עמידר ועמיגור יקבלו את דירותיהם בכמעט חינם, רבבות חרדים נשארים ללא דירה. אכפת לך שחמישה ילדים ישנים בחדר קטן בבני ברק?

ו. מספר החרדים שמצליחים לקבל משרה ממשלתית, מתוך מאות אלפי המתפרנסים מתקציב המדינה זעום עד כדי גזענות.

זה עונה במשהו על השאלה מי מפרנס את מי? אין לי ויכוח עם מי שחושב שלחרדים לא מגיעות זכויות אדם או תקציבים בכלל, כשם שאין לי ויכוח עם פלשתינאי שרוצה להשליך אותנו לים. אבל כאשר המדינה חוקקה חוקים ותקנות וקבעה קריטריונים וגזירות שכל מטרתם להשאיר את החרדים מתחת לקו העוני, לפחות אל תחשבו שאתם מפרנסים אותם. הם חיים ומתפתחים למרות המשטר העוין ולא בזכותו.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה