חדשות בארץ

גבריאל ששון: "אם היינו מאוחדים – לא היינו צריכים כפרה"

אתמול קבר גבריאל ששון שבעה מתוך שמונת ילדיו שנספו בשריפה בביתם. בתו ציפורה, מאושפזת במצב קשה. "הקרבתי קרבן ראש חודש. אבל למה אלוקים לקט שבע שושנים. אחד לא מספיק"?

אא

שבעת ילדי משפחת ששון, שנספו בשריפה הגדולה בביתם בברוקלין, בשבת האחרונה, הובאו אמש (שני) למנוחת עולמים בבית העלמין בירושלים. "דודי ירד לגנו לערוגות הבושם לרעות בגנים וללקוט שושנים", פתח אבי המשפחה, גבריאל, בדברי הספד. "מיהם השושנים? הם הצדיקים. ה' יורד לגן שלו ולוקט את הפרח בשיא היופי שלו, לפני שזה הולך להתקלקל. הוא רוצה לתפוס את הצדיק בשיא הצדקות. שיישאר ככה. הוא בא לכאן ולקט שבע שושנים.

"בהסתכלות של היחיד אי אפשר להבין, איבדנו ילדים, אבל בנפש - הילדים שלי חיים וקיימים בלבי ובלב אשתי. אבל לא רק אצלנו, גם בלב של כל העם שנפתח. שם הם נמצאים. מי יודע איזה גזירות הם ביטלו. אם ירצה השם, שהכפרה של הקב"ה שצריך לראש חודש לא ילך לבזבוז".

גבריאל ששון (צילום: פלאש 90)גבריאל ששון (צילום: פלאש 90)

"כל אסון זה רק כדי לאחד אותנו. אם היינו מאוחדים, לא היה צריך כפרה. אם אנחנו מאוחדים זה עצמו הכפרה, לא צריך שום קורבן. שלא יהיה עוד קורבנות שלא נצרכים".

במכתב ניחומים ששלח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב לאבי המשפחה, גבריאל: "גבריאל היקר, שמעתי בזעזוע עמוק על מותם הטראגי של ילדיך האהובים אליען, דוד, רבקה, יהושע, משה, שרה ויעקב. ממה ששמעתי אודותם, אני למד על ילדים ערכיים שהיוו מקור גאווה ושמחה עבורכם".

''כל אחד מילדיך היה עולם ומלואו, יחיד ומיוחד. אין יגון גדול יותר מאובדן בנים ובנות, והייסורים גדולים עוד יותר כשמדובר בילדים רכים בשנים. עם ישראל כולו כואב את כאבכם. כמשפחה מאמינה נתקיים ביקיריכם הפסוק 'בקרוביי אקדש' – במקורבים אליי אקדש. אני מאחל רפואה שלמה והחלמה מלאה לרעייתך גייל ולבתך ציפורה. עמכם ביגונכם העמוק על אובדן ילדיכם, שבע נשמות טהורות".

האם, גייל, ובתם בת ה-15, ציפורה, מאושפזות בבית החולים במצב קשה מאוד. ציפורה התעוררה והורדמה פעם נוספת. 

תגיות:טרגדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה