חלומות

עשר עובדות על חלומות

מה הקשר בין גוגל לחלומות, איך אפשר לטפח קריירה צדדית תוך כדי שינה, ועל מה חולמים חיות המחמד שלכם

  • כ"ז אדר התשע"ה
אא

1. המצאות חשובות רבות הומצאו בעקבות חלומות שנתנו להם השראה. למשל: מכונת התפירה, הטבלה המחזורית של היסודות הכימיים, ואפילו...גוגל.

2 רוב החלומות לא נושאים בכנפיהם שום בשורה מיוחדת, אבל יש מספר מקרים מתועדים של אנשים שחלמו על דברים שאכן התרחשו מאוחר יותר באופן עליו חלמו. חלק מהחלומות המפורסמים ביותר המשתייכים לקטגוריה הזו הם חלומו של לינקולן על התנקשות בו, חלומו של הסופר מרק טווין על פטירתו של אחיו, חלומות של נוסעי הטיטאניק על האסון המתקרב, וחלומות כמה מנספי הפיגוע בבנייני התאומים שהזהירו אותם מסכנת מוות קרובה.

3.  אנשים שהולכים בשנתם סובלים משנת חלומות עמוקה מידי: הם פשוט יוצאים להרפתקאות ליליות בהשראת החלומות האלה. אחד המקרים הידועים הוא של לי האדווין, אח רחמן במקצועו, שבחלומותיו הוא בכלל צייר. מתוך שינה הוא מצייר פורטרטים מרהיבים, שאין לו מושג בעירות איך יצאו תחת ידו. מקרים מתועדים אחרים של פעילות מתוך שינה כוללים נהיגה וקפיצה מהחלון – שבחלום כלל לא היה חלום אלא דלת לגיטימית לחדר אחר.

4. האדם הממוצע חולם בין שעה לשעתיים מידי לילה, אבל ניתן לחלום עד שבעה חלומות שונים מידי לילה.

5. גם חיות חולמות בשנתן. אם יש לכם כלב או חתול תוכלו להיווכח בכך אם תצפו בהם כשהם ישנים. לעיתים קרובות הם מזיזים את כפותיהם ומשמיעים קולות: הם חולמים שהם רודפים אחרי משהו – אולי עכבר עסיסי במיוחד.

6. מכירים את האנשים שטוענים שהם לא חולמים בכלל? אין דבר כזה. כולנו חולמים, אבל כמעט 60% מהאוכלוסייה לא זוכרים את החלומות שלהם כלל.

7. אנשים עיוורים מלידה חולמים גם הם – חלומות נטולי תמונות שמערבים את כל החושים מלבד חוש הראייה.

8. הוכח מחקרית שכל הפרצופים שאנחנו רואים בחלומות הם פנים שפגשנו בחיים האמתיים. המכשפה שהבהילה אתכם בחלום אתמול? אם תירגעו תיזכרו שבסך הכל יש לה את הפנים של השכנה הכי מעצבנת בבניין.

9. מסיבה לא ברורה, יש יותר חלומות רעים מחלומות טובים. שלושת הרגשות המדווחים ביותר בהקשר לחלומות הם כעס, עצב ופחד.

10. תאמינו או לא, לא כולם חולמים חלומות בצבעים. כעשירית מהאוכלוסייה חולמים בשחור ולבן בלבד!

תגיות:חלומות10 עובדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה