חדשות בארץ

על החיים ועל המוות: מצוקת מקומות קבורה בכרמיאל

מה יעשו אנשים שנאלצים לקבור את יקיריהם ולא רכשו מקום קבורה מוקדם? או שייקברו בקברי מכפלה, או שיחכו שיהיה כסף, יסתיים המכרז ואחריו עבודות הפיתוח

אא

בחודש דצמבר 2014 חשף "ידיעות כרמיאל" כי מקומות הקבורה בחלקות האדמה בעיר הולכים ואוזלים, זאת בשל מחסור חמור בקרקע, בנוסף לאיחור בביצוע עבודות תשתית. מאז הספיקו תושבים רבים למהר לרכוש חלקת קבר במחירים גבוהים ביחס למחירים ששולמו עד כה, וחלקת קבר נמכרה בכ-9,000 שקלים. בשל גל הרכישות הגדול, המצוקה הכפילה את עצמה, והמצב הנוכחי מעלה כי לא ניתן לרכוש עוד חלקת קרקע לאדם בודד.
יו"ר המועצה הדתית, שאול פרץ, אומר כי האופציה היחידה למי שמעוניין לרכוש חלקת קבר - היא רכישת קברי מכפלה. ישנה תוכנית  עתידית להכשרת שטחים שיהיו בהם גם חלקות קבר בודדות, אך במועצה הדתית לא יודעים להגיד מתי זה יקרה. הכסף טרם גויס.

לאחרונה אישרה העירייה תקציב מיוחד בסך 820 אלף שקל להרחבת בית העלמין. 500 אלף שקל אמורים להגיע מתקציב המועצה הדתית, ו-320 אלף שקל מקרן של הרשות המקומית. בשלב הראשון ייבנו 256 קברי מכפלה, בהם בני זוג נקברים זה מעל זה, ורק בעתיד יופשרו שטחים לטובת שטחי קבורה בודדים.

המכרז לפיתוח בית העלמין יפורסם בעוד כשבועיים, ולאחריו צפויות עבודות של כשלושה חודשים.

תגיות:קבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה