חדשות בעולם

אנטשימיות ברומא: יהודי הותקף בחנותו על ידי מוסלמים

שלושה צעירים מוסלמים זיהו את המזוזה בפתח החנות, נכנסו ותקפו את הבעלים. בדנמרק עצרה המשטרה עוד חשודים במעורבות הפיגועים בקופנהגן

אא

הם עברו ליד חנות הנעליים, על משקופה ניצבה בגאון מזוזה. ברגע שהבחינו במזוזה, נכנסו לתוך החנות והחלו לתקוף את בעליה. שלושה צעירים ערבים שהעלו את חולצתם על פניהם, כדי לטשטש זהות, עצרו מול חלון הראווה של החנות ברחוב דלה וויטה ברומא, ירקו על הרצפה ונכנסו לתוכה, שם תקפו באלימות את בעל המקום. לאחר מכן ברחו משם במהירות. בעל החנות פונה לבית החולים.

חנות הנעליים 'הליו', מוכרת באיטליה כבר יותר מחמישים שנה. הנעליים שנמכרות בהליו מיוצרות בעבודת יד, והסחורה המשובחת מוכרת לכולם, גם לגויים, וגם ליהודים. מבלי להתבייש במוצאם, קבעו בעלי המקום את המזוזה הגדולה בפתח החנות והיא תלויה שם עשרות שנים.

המשטרה שחשה למקום בעקבות קריאות מהעוברים ושבים, פתחה בסריקות ולקחה עמה את מצלמות האבטחה שתיעדו את מקרה האנטישמיות במקום.

איטליה אינה הארץ היחידה שסובלת לאחרונה מאנטישמיות. משטרת דנמרק עצרה בסוף השבוע חשוד שסייע לרוצחו של המאבטח דן אוזן הי"ד, שנהרג בפיגוע ירי בקופנהגן, בזמן ששמר על בית הכנסת בו התרחש האירוע. על פי חשד המשטרה, המחבל, שיצר שתי זירות פיגועים ביממה, לא היה לבדו במהלך, ופעל בתיאום ושיתוף פעולה. העצור האחרון מצטרף לשני עצורים נוספים שחשודים בסיוע למפגע. עדיין לא ברור מה רמת המעורבות והשיתוף של כולם. המשטרה חוקרת.

תגיות:איטליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה