חדשות יהדות

שיפור ניכר במצבו של מוטי בן 4 החודשים, המחובר למכונת האקמו

בשורות טובות: התפילות קרעו שערי שמים ובקעו רקיעים. היום (שלישי), שבוע לאחר שחובר למכונת האקמו, חל שיפור ניכר במצבו של חיים מרדכי בן גיטל. אנא המשיכו להתחזק ולהתפלל

  • כ"ג שבט התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בשורות טובות: שיפור ניכר חל במצבו של חיים מרדכי בן גיטל בן ארבעת החודשים.

ביום שלישי שעבר עבר מוטי הקטן ניתוח לב, בפעם השניה בחייו. למרבה הצער, הניתוח לא הצליח, ומוטי חובר למכונת האקמו. היום, שבוע בדיוק לאחר הניתוח - חל שיפור ניכר במצבו של התינוק. עם ישראל מתבקש להמישך ולהתפלל ולהתחזק באהבת ישראל.

עם חיבורו של מוטי למכונת האקמו, פרסמה אמו מכתב מצמרר, ובו היא מבקשת מעם ישראל להתאחד זה עם זה. "ראשית, אני רוצה להודות לכל המתפללים", פתחה האם את מכתבה. "עדיין הבן שלי בסכנת חיים גדולה. הניתוח הסתבך באופן לא צפוי ולבו הפסיק לעבוד. הוא עבר החייאה קשה וממושכת".

"כעת הוא מחובר (מיום ג' שעבר) למכונת ה"אקמו" - המכונה הפלאית אמנם, אך הנוראית במשמעותה שהגוף לא עובד...", ממשיך המכתב הכואב.

"אנחנו עומדים סביבו יומם ולילה, ועיננו כלות לראות את ההשפעות הנוראות על גופו הקטן כתוצאה מהאקמו. לא אפרט הכול כי אי אפשר לעמוד בזה, רק דוגמה: כפות ידיו משחירות לגמרי עד כדי נמק, ואין מה לעזור. ועדיין אין איתות מהלב שלו שהוא מסוגל לחזור לעבוד".

האם מסיימת את מכתבה באמונה גדולה ובבקשה: "הרופאים לא יכולים להחיות את לבו. רק הקב"ה ברחמיו יכול - והוא מצפה ומייחל לראות את בניו מתאחדים זה עם זה ומרחמים זה על זה. זה הנחת רוח שהוא מחפש".

"אני מציינת שוב את שמו לתפילה: חיים מרדכי בן גיטל בתוך שאר חולי ישראל, ומתחננת אליכם אנא הקדישו לרפואתו מעשה טוב/ ברכה/ פרק תהילים/ התחזקות במשהו קטן, כי רק זה מה שיכול להועיל".

לרפואתו של מוטי, אנו מצרפים כאן 10 נקודות למחשבה אודות חשיבותה של אהבת ישראל, ומבקשים מכם לבחור קבלה אחת, אף קטנה אך קבועה, לרפואתו השלמה בקרוב:

1. בקשתו של ה' מישראל: "שתהיו אוהבים זה את זה" – נאמר בתנא דבי אליהו (כ"ח, ט"ו): "אמר להם הקב"ה לישראל, בני אהובי, כלום חסרתי דבר שאבקש מכם? ומה אני מבקש מכם אלא שתהיו אוהבים זה את זה, ותהיו מכבדים זה את זה, ותהיו יראים זה מזה".

2. צוואת הרמב"ם לבנו: "התרחק מהמחלוקת המכלה את הגוף, הנפש והממון" - הרמב"ם בצוואתו לבנו רבי אברהם כתב את הדברים הבאים: "אל תשקצו את נפשותיכם במחלוקת, המכלה הגוף, הנפש והממון, ומה נשאר עוד. ראיתי לבֵנים גדולות  שהשחירו, ופחות (שרים) נפחתו, ומשפחות נספו, ושרים הורדו מגדולתם, ועיירות גדולות נתערערו, וקבוצות נפרדו, ויחידים נפסדו, ואנשי אמונה אבדו, ונכבדים נקלו והתבזו, בסיבת המחלוקת. נביאים ניבאו, וחכמים חכמו, ופילוסופים חיפשו והוסיפו לספר רעת המחלוקת, ולא הגיעו לתכליתה, לכן שׂנאו אותה ונוסו מפניה, והתרחקו מכל אוהביה וגואליה ורעיה. וגם אם כל שאר בשרכם אוהב מדנים, התנכרו ורחקו מקרבתם, פן תספו בכל חטאתם".

3. גמילות חסדים מכפרת על ישראל כקרבנות -  בגמרא מסופר כי גמילות חסדים מכפרת על ישראל כקרבנות. כה נאמר: "פעם אחת הלך רבי יוחנן בן זכאי בירושלים והיה מהלך רבי יהושע אחריו, וראו בית המקדש שהוא חרב, נענה רבי יהושע: 'אוי לנו שחרב הבית, שהיו מקריבין בו הקרבנות המכפרין עוונותיהם של ישראל, ועתה אין לנו קרבן לכפר', אמר לו רבי יוחנן: 'בני, אל ירע לך. יש לנו כפרה אחרת שהיא כמותה – ואיזה? זה גמילות חסדים, שנאמר: 'כי חסד חפצתי ולא זבח'".

4. הצרות בעולם הזה: בגלל עבירות שבין אדם לחברו - על חומרת העוונות ש'בין אדם לחברו', ניתן ללמוד מדבריו של הרה"ק רבי שלומ'קה מזוועהיל זי"ע. לדבריו, "על עבירות החמורות ש'בין אדם לחברו' נפרעים מן האדם בעולם הזה, ומשם באים רוב הצרות והייסורים ומכאובים הקשים שסובלים בהאי עלמא. וכל הגיהנום בעולם העליון אינו אלא על עבירות שבין אדם לחברו".

5. כך מעוררים את מידת הרחמים – כאשר אדם נוהג במידת הרחמנות עם חברו, הוא זוכה שגם מן השמים ירחמו עליו. כמו שנאמר: "כל המרחם על הבריות – מרחמים עליו מן השמים". (בבא מציעא פה, ו), ומי לא זקוק לרחמי שמים?...

6. מה קורה כשיהודי פוגע בחברו? -  אחד האדמו"רים לבית בעלז אמר פעם כי ''כשיהודי דוקר את רעהו בלשונו בבית המדרש, הרי הוא גורם שגוי ידקור בחרב איש מישראל'. בעניין זה אמר החידושי הרי"ם: "יש לייגע את עצמו להיפטר משנאת חינם, והיינו מה שעינו רעה בשל אחרים. ואפילו מי שאין לו עין טובה על כל אחד זה הוא שנאת חינם.... 'וטוב עין הוא יבורך' – ובזה יבנה הבית". בעניין זה אומר ה'שם משמואל': ובמידת טובת עין הרי היא כפרה גמורה לאדם.

7. תיקון העוון שגרם לחורבן הבית - הגאון רבי אייזיק שר זצ"ל, ראש ישיבת סלבודקא: "על ידי זה שיקבע אדם אהבה בלב לכל אחד ואחד מבני עמנו, וייטיב בפועל עם כל אותם הזכאים לכך, יתקן מצדו חטא 'שנאת חינם' ושוב אין האדם הזה מהווה גורם לחורבן הבית, שכן בכוח דעתו ומחשבתו תיקן את הפגם אשר בעבורו חרב הבית".

8. נוסחת קסם למחנכים להפוך את הילד לטוב וישר - הרב אלימלך בידרמן שליט"א מבאר כי על ידי מידת עין טובה, מושפעת ברכה על האדם שעליו מביטים. כה דבריו: "מידת עין טובה גורמת לדבר רע שיהפוך לטוב. לכן, אם אתה סבור שפלוני מושחת.. אנא התבונן בו בעין  טובה ויתוקנו דרכיו ויעזוב כל קלקוליו". הרב פונה להורים ומחנכים באמרו: "על ידי שתביטו בילדיכם ובתלמידכם בעין טובה האומרת שוב ושוב: 'פלוני טוב הוא', 'פלוני חשיבותו גדלה עד מאד'... בזה ייהפך לבבם וטבעם לטוב".

9. מלחמת העולם השניה יכלה להיות ברחמים גדולים יותר – רבי אלימלך בידרמן שליט"א מספר סיפור נורא: בתקופת מלחמת העולם השניה חי בירושלים יהודי, בשם ר' יעקב, שהיה נגוע בנגע הצרעת. בשל מחלתו, התרחקו ממנו הבריות וכמובן לא הרשו לו לטבול באף מקווה טהרה בירושלים.

הרה"ק רבי שלומ'קה מזוועהיל אמר: "אילו היו נותנים לר' יעקב דריסת רגל במקווה - הייתה כל המלחמה הנוראה מתחוללת מעבר לים באופן אחר". הרב בידרמן מוסיף ומסביר כי "אף שנגזרה הגזירה, מכל מקום היה אפשר להמתיקה, שלא תהא הגזירה קשה ואכזרית כל כך".

10. ריבוי המחלות בדורינו מחמת חוסר פרגון – הרב אורי וייסבלום מספר כי שמע מאדם גדול, שאמר חודשים ספורים לפני פטירתו, שברור לו, שהתגברות המחלה באה כתוצאה ממה שאנשים אינם "מפרגנים" זה לזה, היינו בגלל צרוּת עין. את הדברים הביא הרב אליהו ממן שהסביר כי "מהי מחלת הסרטן? הגוף מורכב מִתאים תאים. והנה תא אחד גדֵל לפתע באופן לא נורמלי ומתפשט לעבר התאים שמסביבו, עד כדי כך שהופך אותם לסַפָקֵי דם עבורו, וכך משתק את חיותם העצמית. באופן טבעי יש לכל תא התפקיד שלו והוא מספק לגוף את הצריך לו, ואז האדם בריא ושלם, אך אם מתעורר תא אחד לגדול, ו"עינו צרה" כביכול בתאים שמסביבו - זו מחלה ממארת. זו צרות עין, שאדם אינו מסוגל לפרגן לחברו שהצליח יותר ממנו והוא עשיר יותר, מוכשר יותר, יש לו דירה נאה יותר או ילדים מוצלחים יותר".

כיצד אוהבים את הזולת? מדוע שמירת הלשון כל כך חשובה? איך מצליחים לעמוד בכך? הרב זמיר כהן שופך אור חדש על הפסוק "שומר פיו ולשונו – שומר מצרות מנפשו". (משלי כא, כג):

 

תגיות:רפואהתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה