חדשות בעולם

נס בצרפת: 200 בנות הקהילה היהודית ניצלו בנס מפיגוע המשאית

200 בנות הקהילה היהודית בצרפת עברו את הכביש דקה לפני הפיגוע, ובכך ניצלו בנס מהפיגוע המחריד

אא

הפיגוע הקשה שאירע בצרפת בסוף השבוע האחרון זעזעה את אירופה והעולם כולו. התמונות הקשות, המציגות עשרות גופות של ילדים ומבוגרים מעוכים בעקבות גלגלי המשאית, מטלטלות כל לב.

הרב יוסף פינסון, שליח חב"ד בעיר ניס, מספר ל'כיכר השבת' על הנס הגדול שאירע לבנות הקהילה היהודית. "מעל 200 בנות היו בדיוק היכן שהמחבל עבר עם המשאית. דקה לפני האירוע, הציעה אחת הבנות לחברותיה לעבור לצד השני של הכביש. כך ניצלו חייהן", אומר הרב פינסון.

הרב פינסון מוסיף כי בקרב הקהילה היהודית התחושה עגומה ביותר. עם זאת, הקהילה החליטה לא להיכנע לטרור המוסלמי. "הקייטנה 'גן ישראל' תמשיך לפעול. כמה מהמדריכות נכחו בפיגוע. המשאית עברה ממש לידן והן ראו עשרות גופות של ילדים ומבוגרים נמעכים תחת גלגלי המשאית. נס גדול קרה שהן לא נפגעו", מתאר הרב בסערת רגשות.

בתוך כך, ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח כי המחבל שכר את המשאית יומיים לפני הפיגוע בסוכנות רכב מקומית, וחנה איתה ברחוב במשך תשע שעות לפני שהחל את מסע הקטל. אמנם, אסור למשאיות גדולות להישאר בטיילת בניס בזמן חגים ובסופי שבוע, אך משאיות המביאות משלוחים מותרות לשהות שם. ככל הנראה, השוטרים תשאלו את המחבל וביררו מדוע הוא חונה בטיילת, אך כיוון שטען כי הוא "מוביל גלידה" התירו לו להישאר.

כזכור, בחגיגות "יום הבסטיליה" דהר מחבל ממוצא תוניסאי עם משאית גדולה לתוך הקהל. לאחר מכן יצא מהמשאית והמשיך לירות באקדחו לעבר האזרחים ההמומים. במתקפת הטרור נרצחו לפחות 84 בני אדם, ונפצעו יותר מ-100, בהם לפחות 50 ילדים. בין הנרצחים לפחות שני אמריקנים ואישה רוסייה.

הרשויות בצרפת הודיעו כי המחבל הוא מוחמד לאחווייג' בוהלל, בן 31. המחבל הוא תושב ניס, יליש תוניסיה ואב לילד בן 3.

תגיות:צרפתפיגוע דריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה