שנאת העמים לישראל - למה?
"אנטישמיות" - זו ההגדרה הכוללת לכל ביטויי השנאה, על גווניהם השונים, של אומות העולם נגד ישראל
"אנטישמיות" - זו ההגדרה הכוללת לכל ביטויי השנאה, על גווניהם השונים, של אומות העולם נגד ישראל
ימים אלו לקראת ראש השנה ויום הכיפורים ימי מאזן וחשבון הם, כל אדם ועולמו, עוצרים מעט את שטף ומרוצת החיים, ומתבוננים בעצמם פנימה
בחג השבועות שנת 2924 לבריאת העולם עלתה נשמתו של דוד מלך ישראל למרום. שבעים שנות חיים רצופים ומלאים. בצדק וביושר זכה דוד במקומו המרכזי והחשוב בתולדות העם היהודי
היצירתיות המתגלה בטבע מדהימה כל פעם מחדש, עד כמה שמפתיע הדבר אם לא היו תולעים בעולם לא היה לאנושות מה לאכול, אם לא היו הדבורים העולם היה הרבה פחות צבעוני, ואם הפרות לא היו מעלות גרה לא היה לנו מה לנשום. כל מה שברא ה` בעולמו לא ברא דבר אחד לבטלה
מקור הבעיה הן תפיסותינו המוטעות על תפקודו של העולם הזה ומשמעותו
מהו ההבדל בין התיאור המקראי לבריאת העולם לבין התאוריה של האבולוציה? היכן הסתירה ביניהם?
השכל האנושי אינו מסוגל להשיג בכוחות עצמו את האמת על הוויית העולם ועל הכוח העליון, שהוא מחוץ לטבע ואינו ניתן כלל לתפיסתו של השכל
כמו בהרבה דברים נוספים, גם בשמירה על הסטריליזציה והניקיון האישי, הקדימה היהדות את העולם העתיק בהרבה שנים
הבעל המנוח התגלה לאשתו ואמר לה: "העולם שבו את חיה הוא כמו ארץ גזירה, שלשם נשלחים האנשים בכדי להשלים עניינים מסוימים או לסבול על עבירות שעשו מקודם, העולם האמיתי הוא כאן"
בראש השנה בין שאר תפילותינו התפללנו גם את התפילה הבאה: "אלוקינו ואלוקי אבותינו, מלוך על כל העולם כולו בכבודך והנשא על כל הארץ ביקריך והופע בהדר גאון עוזך על כל יושבי תבל ארצך. וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו ויאמר כל אשר נשמה באפו ה' אלוקי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה"