חינוך ילדים

מה אני יכולה לעשות כדי להגיע לסיפוק והגשמה עצמית

  • כ"ט כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב, אני בת 33 בקרוב בעזרת ה', עובדת יש לי 3 בנות קטנות (7, 5.5, שנה). מאושרת מחיי ושמחה על כל יום של בריאות, אך דבר אחד איני שלמה עם עצמי והוא נושא הלימודים, לא למדתי תואר ראשון בחיי ועל כך אני מאוד מצטערת. איני רואה איך אני עושה זאת כעת עם 3 בנות , בית ועבודה , בעלי עובד כל שעות היממה והרב עזרה ותמיכה אין לי, לכן רוב המשימות הן עליי. איני מתלוננת אך אני מרגישה שאיני מגשימה את עצמי. מה אני יכולה לעשות כדי להגיע לסיפוק והגשמה עצמית. אשמח לעזרה ייעוץ והכוונה.

תשובה

שלום וברכה

כאשר תביני את גודל מעלתך כמי שמגדלת כעת שלושה חיילים לצבא ה' ואת הממונה לדאוג להם לכל צרכיהם הרגשיים והנפשיים ולחנכם בדרך הנכונה עם אהבה ומסירות, הרי שתתמלאי באושר רב על זכייתך הגדולה בעניין זה ותזכי להרגיש סיפוק עצמי והרגשת הגשמה עצמית. הרי את מעצבת בלעדית של שלושת הנשמות הקדושים שזכית להביא לעולם וכי יש מעלה גדולה יותר מזה? וכי יש סיפוק עמוק יותר מאשר לתת חום ואהבה לילדים? וכי יש הגשמה יותר גדולה מהכנסת יראת שמיים לדור העתיד של עם ישראל?

אולם ברור שיש גם למצוא זמן לדברים שאת אוהבת כגון אם את אוהבת נגינה או ריקוד או שירה או ספורט או כל דבר אחר שאת אוהבת, יש לפתח אותם יותר ודבר זה חשוב מאוד לבריאות הנפש שלך ולחיזוק השמחה שלך וההרגשה הטובה שלך.

בהצלחה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה