הלכות ומנהגים

שעטנז - סוגי הבדים האסורים

  • ט' חשון התשע"ה
אא

שאלה

שלום וברכה, אני מזמינה בגדים מחו"ל, שמתי לב שהבגדים מיוצרים מכמה סוגי בגדים... לדוגמא: 92% כותנה ו-8% אלסטן, דוגמא נוספת: 49% פוליאסטר 40% כותנה 9% ניילון 2% סיבים מטאליים. האם יש בהם איסור שעטנז? אילו בדים בעצם אסורים? תודה רבה.

תשובה

 

לכבוד השואלת,

 

מאד קשה לדעת אם יש שעטנז בבגד רק מצד קריאת התווית (אבל מ"מ צריכים לקרוא את זה, שלפעמים כתוב בו בפירוש צמר ופשתן ואז אסור); וזהו משום שעל פי החוק, אין המייצרים חייבים לרשום חומרים בבגד שתופסים פחות מ2% מתוך הבגד (ויש מקומות שאפילו עד 5% לא צריכים לרשום). ומדין תורה, כמובן, הבגד נאסר אפילו בחוט אחד שגורם לשעטנז.

 

לכן אפשרות היחידה לקחת הבגדים לבדיקה במעבדה המיוחדת לבדיקת שעטנז. וכעבור מספר בדיקות של בגדים שונים, אפשר להתחיל להבחין מה יכול להיות בעייתי ומה לא (מאיזו מדינה, ומאיזה סוגי הבגדים).

 

ואם את מוצאת מי שכבר עסק בתחום השעטנז והוא מכיר את סוגי הבגדים שתזכירי והוא אומר לך שמנסיונו אין בהם שעטנז, יתכן שאפשר לסמוך על מומחיות ידיעתו.וזה את תוכלי לברר אפילו דרך עשיית טלפון למעבדה של שעטנז. ואני אכלול כאן ב' מספרים: 1) 1-599-500-667 2)570-6906 (03)

 

למיטב דעתי מה שבדרך כלל מעורר הכי הרבה חשש, הוא כאשר רשום בתווית של הבגד שיש בו אחוז של צמר, או של פשתים, או סיבים מעורבים או משומשים.

 

בברכה,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה