הלכות ומנהגים

סגולות למניעת טומאת לילה

  • כ"ה אב התשע"ד
אא

שאלה

התחלתי להתקרב לדת לפני שנתיים וחצי בהתחלה התחלתי ללכת רק ביום שישי שנה אחרי כבר הלכתי גם בשבת בבוקר ובערב ושנה אחרי התחלתי לשמור גם שבת אבל מה הייתי נכשל בדברים אחרים כמו זרע לבטלה לשון הרע שמירת העיניים ובחצי השנה האחרונה אמרתי לעצמי מפסיק עם הדברים הרעים והתחלתי ללכת לשיעורי תורה וגמרא בערב ובבוקר והכי אני משתדל בשמירת העיניים ועדיין פעם ב-10 ימים או פעם בשבועיים קורה לי קרי לילה מה אפשר לעשות עם זה?

תשובה

שלום רב,

אם הקרי לא הגיע כתוצאה מהרהורים אסורים, זה לא נחשב לעבירה. וכן ראה בספר שיחות הר"ן (שיחה קמא) שכתב, ויש מי שיקרה לו על ידי ריבוי אכילה ושתיה או על ידי חולשה ועייפות או על ידי שאינו שוכב כראוי וכל זה אינו כלום.

להלן כמה סגולות למנוע טומאה בלילה -

א. לשכב עם הטלית קטן. וכן ישכב על צדו השמאלי. וכן יזהר לקרוא קריאת שמע כהוגן תיבה בתיבה וסדר המתוקן מהאר"י ז"ל (המובא בסידורים), ובשכבו יהרהר בדברי תורה במה שלמד ביום או בלילה, ואפילו הוא בעל מקרא לבד יהרהר בפסוקים הרגיל בהם, ומתוך זה יישן וערבה שנתו (החיד"א זצ"ל בצפורן שמיר סימן ח).

ב. יאמר כמה פעמים פסוקים אלו, תורה צוה לנו וגו', אש תמיד וגו' סעפים שנאתי וגו', אור זרוע וגו', עד שתחטפנו שינה, והיא סגולה להנצל ממקרה לילה רחמנא ליצלן (קיצור שלחן ערוך סימן עא סעיף ד).

ג. ללמוד בספר הקדוש 'תנא דבי אליהו' בכל לילה לפני השינה. ואח"כ יזכיר שבעים ושנים פעמים 'אליהו'. ויזהר לשכב במקום נקי ובגדים נקיים, והוא בחון (סגולות ישראל מערכת ק' אות מב).

עלה והצלח מאוד,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קריטומאת לילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה